چهارشنبه 25 تیر 1399 - 23:21

گفت و گوی رکنا با پدری که فرزند بیگناهش قربانی نزاع طایفه ای در یاسوج شد

همین چند روز پیش بود که خبری دردناک در فضای مجازی با محتوای عکسی از جوانی رعنا که ناجوانمردانه و معصومانه جان خود را از دست داده بود دست به دست می شد .

به گزارش بویرنیوز به نقل از رکنا ،علی شفیعی دانشجوی دندانپزشکی در روسیه با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها در روسیه به ایران بازگشت و پس از آخرین امتحانش به صورت آنلاین از خانه خارج شد در سناریوی تلخی و همچون فیلم های گانگستری به قتل رسید.

 

علی شفیعی دانشجوی دندانپزشکی در روسیه در درگیری چند شرور با شلیک مرگبار با تفنگ وینچستر به قتل رسید که جزئیات بیشتر در پرونده قتل علی شفیعی را در زیر می خوانید.

علی شغیعی دانشجوی داندانپزشکی در روسیه بود که برای دیدن خانواده اش از روسیه به ایران آمد و به شهر یاسوج رفت.

تعطیلی پروازها به خاطر کرونا

علی شغیعی ۲۲ ساله قصد داشت برای ادامه تحصیل به مسکو بازگردد اما به خاطر شیوع کرونا پروازها بسته شد و علی به ناچار مجبور شد در ایران بماند و کنار خانواده اش در یاسوج زندگی کند تا پس از بهتر شدن شرایط و باز شدن دانشگاه ها در مسکو به روسیه بازگردد و در این مدت ۲ ماه امتحاناتش را به صورت آنلاین داد.

علی شفیعی که جوانی آرام و درس خوان بود ساعت ۶:۴۰ دقیقه عصر شنبه ۱۴ تیرماه سوار بر خودروی پرایدش شد تا به دنبال برادر کوچکترش که در باشگاه بود برود.

علی شفیعی در میان راه بود که برادرش با او تماس گرفت و خبر داد که با یکی از دوستانش به خانه باز می گردد و علی در بین راه تصمیم به بازگشت به خانه گرفت.

دانشجوی دندانپزشکی در خیابان تختی یاسوج بود که تصمیم گرفت یک نوشیدنی بخرد و در حالیکه خودرویش روشن بود و سوئیچ روی آن بود در کنار خیابان متوقف و از خودرو پیاده شد و با سرعت وارد سوپرمارکت شد.

علی یک آبمیوه سفارش داد که در این لحظه صدای درگیری و فحاشی چند جوان به گوش رسید، پسر جوان شوکه شده بود و سعی داشت به سمت خودرویش برود و سوار بر آن از صحنه فرار کند که صاحب مغازه سوپر مارکت و زن جوانی که داخل مغازه بودند از علی خواستند داخل مغازه بماند تا درگیری طایفه ای در خیابان تختی یاسوج پایان بگیرد.

صدای شلیک و تیراندازی وحشت را به خیابان تختی آورد و علی شفیعی به صاحب سوپرمارکت کمک کرد و کرکره مغازه را پایین کشید تا برای کسی اتفاقی نیفتد.

دقایقی گذشت و آرامش به خیابان بازگشت، علی تصمیم گرفت سوار بر خودرویش شود و به خانه برود که که صاحب مغازه سوپرمارکت از علی خواست منتظر بماند اما علی با توجه به سکوتی که در خیابان بود احساس می کرد درگیری پایان گرفت و سوار بر خودرویش شد.
شلیک مرگبار به دانشجوی داندانپزشکی

علی شغیعی پشت فرمان خودرویش نشست که در این صحنه یک خودروی پژو ۴۰۵ نقره ای رنگ به صورت خلاف جهت خیابان در حال حرکت بود و یک جوان شیشه خودروی پژو را پایین داد و در حالیکه یک تفنگ کلاشینکف در دست داشت روی لبه پنجره خودرو نشست.

راننده پژو خودرو را در کنار خودروی علی متوقف کرد و پسر جوان که لب پنجره پژو نشسته بود از سمت شاگرد به داخل خودروی علی خم شد و همچون فیلم های گانگستری از فاصله کم به پهلوی راست علی شفیعی شلیک کرد و سپس خودروی پژو با سرعت پا به فرار گذاشت.

قتل علی شفیعی در خیابان تختی یاسوج

دانشجوی دندانپزشکی هدف گلوله وینچستر قرار گرفت و صاحب مغازه سوپرمارکت و شاهدان ماجرا با دیدن این صحنه شوکه شدند و سکوت همه جا را فرا گرفت.

عوامل اورژانس در محل تیراندازی حاضر شدند و تلاش پزشکان برای نجات جان دانشجوی دندانپزشکی بی فایده بود و علی شفیعی در همان صحنه تیراندازی به کام مرگ فرو رفته بود.
کمرم شکست
پدر علی شفیعی که صدایش غم سنگینی دارد به خبرنگارگفت: وقتی شنیدم پسر بزرگم به قتل رسیده کمرم شکست و هنوز نتوانستم این اتفاق را باور کنم.

وی افزود: علی ترم دوم دانشجوی داندانپزشکی بود و قرار بود به زودی به مسکو بازگردد و درسش را ادامه دهد که این اتفاق رخ داد و پسر بیگناهم در درگیری و اختلاف طایفه ای به قتل رسید. در این حادثه نه تنها من بلکه تمام استان عزادار علی شدند چون پسرم بسیار آرام و خوش رو بود و حتی اگر کسی یک سیلی تو صورتش می زد سرش را پایین می انداخت و آرام می گذشت.

این پدر داغ دار ادامه داد: علی آرزوهای زیادی داشت و قرار بود به زودی ازدواج کند و پنج شنبه هفته گذشته قرار بود برای پسرم به خواستگاری برویم.
قرار بود علی با همکلاسی اش که دانشجوی دندانپزشکی بود ازدواج کند که به قتل رسید.

وی افزود: من باتوجه به شغلی که داشتم سالها در شهرهای جنوبی کشور زندگی می کردم و نزدیک به ۳ سال است که به یاسوج آمدیم که از یک سال و نیم قبل علی برای ادامه تحصیل به روسیه رفت و هیچ کسی با ما و پسرم اختلافی نداشت.

پدر علی شفیعی گفت: ۲ پسر دیگر دارم که از علی کوچکتر هستند در صحنه درگیری طایفه ای ۱۷ نفر حضور داشتند که ۳ نفر مظنون در قتل پسرم هستند که یکی از مظنون های اصلی دستگیر شده و ۶ نفر از افرادی که در این درگیری حضور داشتند نیز از سوی پلیس بازداشت شدند.

وی افزود: می خواهم هر چه زودتر به پرونده پسرم رسیدگی شود و می خواهم همه دنیا بدانند که پسر بیگناهم به خاطر اختلافات یک طایفه به قتل رسید.

پدر علی شفیعی در پایان گفت: از رییس قوه قضائیه می خواهم به پرونده ام رسیدگی کنند و با افرادی که از اراذل و اوباش هستند به صورت جدی برخورد شود که به صورت آزادانه در شهر جولان ندهند تا این جنایت ها رقم نخورد.

بنا به این گزارش، تحقیقات پلیسی برای دستگیری دیگر عاملان این درگیری هولناک که باعث کشته شدن علی شفیعی در یاسوج شده ادامه دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322605
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما