چهارشنبه 25 تیر 1399 - 15:27

۷ علامت جدید و ناشناخته کرونا را بشناسیم

در حال حاضر همه ما با شایع‌ترین علائم بیماری کرونا آشنا هستیم. سرفه، تب، دشواری تنفس و مواردی مشابه را همه می‌شناسند. اما برخی علائم جدیدتر کرونا نیز وجود دارند که شاید شما را شگفت زده کنند.

بویرنیوز: در حال حاضر همه ما با شایع‌ترین علائم بیماری کرونا آشنا هستیم. سرفه، تب، دشواری تنفس و مواردی مشابه را همه می‌شناسند. اما برخی علائم جدیدتر کرونا  نیز وجود دارند که شاید شما را شگفت زده کنند.

به گزارش بویرنیوز، برخلاف روز‌های نخست که تصور می‌شد کرونا فقط روی قلب و ریه تاثیر شدید دارد، اکنون مشخص شده مسائل جانبی مثل بثورات پوستی یا قرمزی چشم نیز از علائم همین بیماری است، اما ما برای شما برخی علائم جدیدتر را نیز معرفی می‌کنیم.

هذیان و توهم
هذیان و توهم یکی از علائم شایع در شدیدترین موارد کرونا است، به خصوص در مواردی که بیمار سالخورده است. طبق گزارش هاروارد گزت، یک سوم بیماران بستری و دو سوم بیمارانی که موارد آن‌ها به عنوان “شدید” طبقه بندی می‌شود، هذیان را به صورت سردرگمی شدید و توهمات واضح تجربه می‌کنند.

 

سرفه کردن خون
اگرچه سرفه علائم شایع کرونا است، اما کمتر کسی می‌داند که درصدی از بیماران مبتلا به کرونا، خون سرفه می‌کنند. اگرچه این علامتی نگران کننده است، اما لزوماً نشانگر یک مورد شدید ویروس نیست. آنتونی ریززو، مدیر ارشد پزشکی انجمن ریه‌های آمریکا در این خصوص گفت: «التهاب راه هوایی بعضی اوقات منجر به لایه بسیار شکننده راه‌های هوایی می‌شود و رگ‌های خونی کوچک یا مویرگ‌ها ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند و خونریزی کنند.»

 

پلک‌های متورم
پلک‌های متورم از علائم کمتر شناخته شده کروناویروس است. طبق گفته ویلیام اف مارشال، متخصص بیماری‌های عفونی کلینیک مایو، تورم پلک یک مشکل جدید بین مبتلایان به کرونا است.

حساسیت به نور

 

حساسیت به نور
حساسیت به نور یکی دیگر از علائم غیرمعمول چشمی است که می‌تواند تشخیص کرونا را تسهیل کند. اخیراً یک مطالعه در ماه که در JAMA Ophthalmology منتشر شد، نشان داد حدود ۳۱ درصد از بیماران کرونا ویروس مشکل تورم پلک را تجربه می‌کنند.

 

سرگیجه
سرگیجه یکی از علائم جالب توجه کرونا است که بر اثر مشکل عصبی ویروس بر روی بدن خود را نشان می‌دهد. این حمله‌های سرگیجه می‌تواند شدید و ناگهانی باشد، در بعضی موارد باعث غش یا احساس سرگیجه می‌شود.

اضطراب و استرس شدید
بسیاری از مبتلایان کرونا دچار ضعف روانی، احساس کلی ا. ضطراب و استرس می‌شوند. این موضوع به گزارش برخی بیماران تا ماه‌ها ادامه دارد و افراد ماه‌های متوالی حس ناامنی دارند.

اشتها

از دست دادن اشتها
مطالعات نشان می‌دهند که ۲۲ درصد از بیماران از دست دادن اشتها را تجربه می‌کنند و در نتیجه، برخی دچار کاهش وزن می‌شوند.

 

 

انتخاب

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322555
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما