چاپ این برگه

چرا مردم کهگيلويه و بويراحمد نا اميد از مسئولانند؟/خبر استاندار از قراردادي بزرگ هم حال کسي را خوب نکرد!

استاندار کهگيلويه و بويراحمد خبر از انعقاد تفاهم نامه 33 پروژه جهش توليد با اشتغالزایی حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در سطح شهرستان های استان داد.

به گزارش بويرنيوز،‌ اين خبر مهم و تلاش مسئولان اما چندان نتوانست اميد را در دل مردم استان به ارمغان بياورد اما چرا؟

بسياري از مخاطبان در نظرات خود اين دست اخبار را صرفاً حرف درماني و وعده هايي دانسته اند که اميدي به عملياتي شدنشان نيست، اينکه چرا اين نگاه در مردم وجود دارد دلايل متفاوتي دارند.

در کهگيلويه و بويراحمد وعده هاي زيادي شده است که خلف وعده شده اند و اين بي تاثير در نگاه امروز مردم نيست، اينکه ساخت پل و جاده اي بيش از 17 سال زمان مي برد از نظر مردم بعني اعتمادي به وعده ها نيست و هميشه يک جاي کار مي لنگد.

از طرفي از ظرفيت هاي ارزشمند استان حتي در بهترين سالهاي اقتصادي ايران بهره برداري خاصي نشده است، نفت، گاز، آب، جنگل،  اماکن تاريخي و گردشگري همه از ظرفيت هاي بالقوه کهگيلويه و بويراحمد هستند اما اين همه پتانسيل تاکنون نتوانسته نقش ارزشمندي در اقتصاد و اشتغال استان ايفا کند و همين راکد ماندن منابع مردم را نا اميد کرده است.

بدون شک مردم وقتي مي ببينند حتي براي يک جدول کشي و آسفالت ساده بايد روزها به انتظار بشينند برايشان باور کردني نيست 13 هزار شغل اجرايي شود.

وقتي مشاهده مي شود در استان به اندازه انگشتان دست صنايع بزرگ،‌تبديلي و مهم نيست ايجاد اشتغال گسترده کمي غير قابل باور به نظر مي رسد!

به گزارش بويرنيوز، در سالهاي اخير و پس از انقلاب اقدامات خوبي در استان شده است و زيرساخت هاي بسياري به مردم تقديم شده است اما واقعيت اينست حجم محروميت ها به اندازه اي است که با اين همه تحول همچنان هم کهگيلويه و بويراحمد در شاخص هاي محروميت و فلاکت جزو استان هاي نخست است و مي طلبد مسئولان با عمل و نه صرفا حرف و وعده به سمت بهبود شرايط استان بروند.

از استاندار و مسئولان اقتصادي انتظار مي رود با فضاي جديدي که در دستگاه قضا براي حمايت از صنعتگران واقعي به وجود آمده استفاده کنند و با تسهيل سرمايه گذاري و ايجاد مشوق براي فعالان اقتصادي به سمت توسعه واقعي استان حرکت کنند و در اين صورت است که مردم اميدوار به برداشتن گام هاي جدي براي آباداني اين ديار مي شوند.