چهارشنبه 25 تیر 1399 - 10:12

چرا مردم کهگيلويه و بويراحمد نا اميد از مسئولانند؟/خبر استاندار از قراردادي بزرگ هم حال کسي را خوب نکرد!

استاندار کهگيلويه و بويراحمد خبر از انعقاد تفاهم نامه 33 پروژه جهش توليد با اشتغالزایی حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در سطح شهرستان های استان داد.

به گزارش بويرنيوز،‌ اين خبر مهم و تلاش مسئولان اما چندان نتوانست اميد را در دل مردم استان به ارمغان بياورد اما چرا؟

بسياري از مخاطبان در نظرات خود اين دست اخبار را صرفاً حرف درماني و وعده هايي دانسته اند که اميدي به عملياتي شدنشان نيست، اينکه چرا اين نگاه در مردم وجود دارد دلايل متفاوتي دارند.

در کهگيلويه و بويراحمد وعده هاي زيادي شده است که خلف وعده شده اند و اين بي تاثير در نگاه امروز مردم نيست، اينکه ساخت پل و جاده اي بيش از 17 سال زمان مي برد از نظر مردم بعني اعتمادي به وعده ها نيست و هميشه يک جاي کار مي لنگد.

از طرفي از ظرفيت هاي ارزشمند استان حتي در بهترين سالهاي اقتصادي ايران بهره برداري خاصي نشده است، نفت، گاز، آب، جنگل،  اماکن تاريخي و گردشگري همه از ظرفيت هاي بالقوه کهگيلويه و بويراحمد هستند اما اين همه پتانسيل تاکنون نتوانسته نقش ارزشمندي در اقتصاد و اشتغال استان ايفا کند و همين راکد ماندن منابع مردم را نا اميد کرده است.

بدون شک مردم وقتي مي ببينند حتي براي يک جدول کشي و آسفالت ساده بايد روزها به انتظار بشينند برايشان باور کردني نيست 13 هزار شغل اجرايي شود.

وقتي مشاهده مي شود در استان به اندازه انگشتان دست صنايع بزرگ،‌تبديلي و مهم نيست ايجاد اشتغال گسترده کمي غير قابل باور به نظر مي رسد!

به گزارش بويرنيوز، در سالهاي اخير و پس از انقلاب اقدامات خوبي در استان شده است و زيرساخت هاي بسياري به مردم تقديم شده است اما واقعيت اينست حجم محروميت ها به اندازه اي است که با اين همه تحول همچنان هم کهگيلويه و بويراحمد در شاخص هاي محروميت و فلاکت جزو استان هاي نخست است و مي طلبد مسئولان با عمل و نه صرفا حرف و وعده به سمت بهبود شرايط استان بروند.

از استاندار و مسئولان اقتصادي انتظار مي رود با فضاي جديدي که در دستگاه قضا براي حمايت از صنعتگران واقعي به وجود آمده استفاده کنند و با تسهيل سرمايه گذاري و ايجاد مشوق براي فعالان اقتصادي به سمت توسعه واقعي استان حرکت کنند و در اين صورت است که مردم اميدوار به برداشتن گام هاي جدي براي آباداني اين ديار مي شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322523
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هموطن گفت:

    وقتی یک کاری در زمان خودش انجام نگیرد چه ارزشی دارد.وضعیت حال را باید سروسامان داد وگرنه اینده ای که با این ویروس کرونا دارد دست و پنجه نرم می کند آینده نیست و ارزشی ندارد.الان راباید ساخت و زیرساخت رااماده کردتا بتوان اینده ای روشن داشت.درددلها ی مردم و ملت عزیز ایران زیاداست اما چه کسی طبیب و دوای درد مردم است

  2. یزدگرد گفت:

    همش گپ پیک ایزنن .
    بعنوان مثال : فقط بفرما ببینم چند دفعه وزیران مختلف راه و شهرسازی قول دادن که فرودگاه یاسوج رو فعال کنند پ کوووو

  3. فرزند بویر احمد گفت:

    قوانین خوبی داریم و جریان ضعیف.متاسفانه قوانین درست اجرا نمی شود و همه ناراضی هستند

  4. استادیار گفت:

    درود بر ایزد منان
    از گذشته تا به اکنون تمامیت قول و وعده های مسئولین در این دیار و در این شهر همواره پشت خرمنی از ناامیدی بوده و برای مردمان رنج دیده این دیار دیگر انگیزه و تبسمی هر چند کوچک ندارد .

    این استان با سه نماینده در مجلس نمایندگان چه بگویم ( مجلس … ) بیش از چند دهه میگذرد و روز به روز روبه افول و زوال میرویم تا آنکه رو به رشد قدم برداریم .

    سرمایه های انسانی این استان جوانان اهل قلم و اهل علم روز به روز نا امید تر میشوند و هرکدام به سویی روانه میشود و از این خاک برون .

    با وجود سرمایه های خدادادی که این شهر و دیار دارد چرا حداقل کوچکترین تلاشی نمیشود که از آنها بهترین بهره وری را داشته باشیم ؟ لااقل اگر نمیتوانید ای آقای مسئول کنار بروید و کار را به کاردان ها بسپارید

    شورای شهر ما همواره بجای حل مشکلات ، مشکلی بر مشکلات این مردم واین شهر افزون میکنند
    سازمان جنگل ها و ابخیزداری و منابع طبیعی شماها نمیخواهد بفکر تکاپوی گسترش جنگل ها باشید ، ( شمایی که این نعمت خدادادی بیش از یک ماه است که در اتش میسوزد و از میان میرود و اما خیالتان نیست )

    اقای شهردار محترم ،شهر یاسوج مرکز استان است چرا باید وضع شهرسازیمان بدین گونه باشد ؟ چرا باید ظاهر شهرمان را فدای کمسیون ماده ۱۰۰ و پول دوستی شهرداری کنیم ؟
    چه کسی مجوز ساخت و سازهای بی قانون در این شهر را تایید میکند ؟

    هیچ چیزی سرجای خودش نیست ، دعا کنیم خداوند نگاهی به این مردم رنج دیده داشته باشد وگرنه مسئولان ما دست خدا را هم از پشت بسته اند

  5. ناشناس گفت:

    چپ و راست همه دروغگو هستن تو را خدا دست بردارین

  6. ناشناس گفت:

    خداوکیل خودتون و وجدانتون،عملکرد شهردار و شورای شهر را دیدین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط همینو تجزیه و تحلیل کنید برین ببینید چه خبره. وضعیت آسفالت و دست اندازها و فضای سبز شهر و ورودی شهرک شهرداری را برین نگاه کنید ……شرم بر مسئولان

دیدگاه شما