دوشنبه 23 تیر 1399 - 23:07

شعله بر جان بزرگترین میراث کهگیلویه و بویراحمد

این روزها مجدداً اخبار ناگواری از آتش سوزی جنگل های بلوط کهگیلویه و بویرامد مخابره می شود

به گزارش بویـرنیـوز، معمولاً در طبیعت آتش سوزی رخ می دهد و این بخش جدای ناپذیر جنگل است اما موضوع تاسف بار این است که عمده آتش سوزی ها در طبیعت که این روزها اخبار آن را میشنویم به دست انسان اتفاق می افتد.

آتش سوزی چند باره منطقه حفاظت شده خائیز، آتش سوزی در مناطقی از گچساران و باشت و البته آتش سوزی های شهرستان های بویراحمد و دنا که تصاویری دردناکی از آنها منتشر شد و البته شهادت البرز زارعی و زخمی شدن یک بانوی دوست دار محیط زیست تنها بخشی از دردنامه بلوط های رنجور کهگیلویه و بویراحمد است.

افرادی که عامدانه و برای توسعه کشاورزی و یا به هر دلیل اقدام به آتش زدن طبیعت می کنند بدون شک جنایتکار هستند و باید با شدیدن ترین محاکمه نیز با آنها برخورد شود.

اگر طبیعت را بزرگترین داشته و میراث استان بدانیم گزاف نگفته ایم، دست بردن به بزرگترین سرمایه استان که بیت المال نیز هست گناهی نابخشودنی است و انتظارها نیز برخورد جدی و اثرگذار با عاملان این آتش سوزی ها و اعلام عمومی احکام این مجرمان است.

بری آتش سوزی ها نیز غیر عمد است که می طلبد مردم هوشیاری بیشتری داشته باشند و از رفتارهای پر خطر از جمله آتش روشن کردن و رها کردن آن، آتش ززدن کاه و کلش مزارع، انداختن سیکار به درون طبیعت و مواردی از این قبیل خودداری کنند.

به گزارش بویرنیوز، فراتر از آتش گرفتن درختان استوار بلوط با آتش سوزی های رخ داده عملاً زیستگاه جانوارن با ارزش منطقه نیز دستخوش نابودی می شود و این امر حتی مرگ جانوارن ارزشمند زاگرس را موجب خواهد شد.

در کنار انتظار از مردم برای دوستی حقیقی با طبیعت از مسئولان انتظار می رود طبیعت ارزشمند استان را به میزان ارزش و اهمیت آن ببینند، نظارت کنند و با عاملان تخریب عامدانه آن نیز برخورد بدون اغماض و گذشتی داشته باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322438
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خیلی از این هایی که برای توسعه کشاورزی درخت آتیش میزنند اکثرا با دادن رشوه از منابع طبیعی مجوز میگیرند. مردم بخشی از این مقصرین هستند

دیدگاه شما