جمعه 23 فروردین 1392 - 9:26

۳ باور غلط درباره کاشت مو

به گزارش بویر نیوز به نقل از افکارنیوز، ۳ نمونه از تصور های غلط و عامیانه درباره کاشت موی طبیعی و نتایج آن را با هم می خوانیم.

وقتی فردی متقاضی کاشت موی طبیعی است برخی تصور هایی در ذهنش از کاشت موی طبیعی و نتایج آن دارد که معمولا با واقعیت ها بسیارفاصله دارد.

۱ – موهایی را که اندکی کم پشت شده می توان با کاشت مو پرپشت تر کرد

در کاشت مو از طریق ایجاد یک شکاف بسیار ظریف یک گرافت وارد پوست می شود. این سوراخ ( با اینکه بسیارظریف است ) به هر حال فضایی را اشغال می کند. اگر منطقه ای که می خواهیم در آن کاشت مو انجام دهیم کاملا طاس باشد هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد. ولی اگر بخواهیم در لابه لای موهای موجود ( به خصوص اگر این موها ضخیم و با کیفیت باشند ) کاشت انجام دهیم لازم است که فضای کافی درلابه لای موها وجود داشته باشد تا بتوان آن شکاف را ایجاد کرد.

درحقیقت تا زمانی که بیشتر از ۴۰ تا ۵۰ درصد از تراکم موها کاسته نشده است به دلیل ناکافی بودن فضا ( خالی از مو ) در بین موهای موجود فرد نمی توان در لابه لای آنها شکاف ایجاد کرد و اگر هم به اجبار این کار را انجام دهیم اولا ممکن است به ریشه موهای اطراف آسیب وارد شود و ثانیا حتی اگر آسیبی به ریشه موهای اطراف وارد نشود این ریشه ها مزاحم ریشه موی کاشته شده خواهند شد و بنابراین حین درآمدن موی کاشته شده به احتمال زیاد کیست مویی و جوش های چرکی بد فرم ایجاد می شود. این ضایعات موجب اختلال در بیرون آمدن موهای کاشته شده و نتایج کاشت مو را خراب می کنند. بنابراین منطقی است که کاشت موی طبیعی را زمانی انجام دهیم که حداقل ۴۰ تا ۵۰ درصد از موهای یک منطقه از سر دچار ریزش شده اند تا بتوان بدون مشکل کاشت مو را انجام داد و فرد هم از نتایج آن لذت ببرد.

۲ – با کاشت موی طبیعی می توان تراکمی شبیه تراکم موهای کاملا طبیعی ایجاد کرد

در کاشت موی طبیعی شکاف های بسیار ظریفی برای قراردادن گرافت ها در پوست منطقه طاس ایجاد می شود. اگر این شکاف ها خیلی به همدیگر نزدیک باشند پوست بین آنها پاره شده و دو شکاف کوچک تبدیل به یک شکاف بزرگ می شود بنابراین مجبوریم یک فاصله حداقلی را رعایت کنیم. فاصله فوق حدود ۲ تا ۳ برابر فاصله بین موهای با تراکم عادی بوده و به همین نسبت همیشه تراکم موهای کاشته شده در جلسه اول کمتر از تراکم موهای عادی است. در جلسه های بعدی می توان این فاصله را کمتر کرد (البته با توجه به محدودیت تعداد موهای قابل برداشت از پشت سر) ولی هیچ گاه از نظر فاصله، بین موها مانند موهای طبیعی نخواهد شد و بالطبع تراکم کاملا شبیه موهای طبیعی هم به وجود نخواهد آمد. تراکمی که در جلسه اول کاشت مو می توان به طور معمول ایجاد کرد ۲۰ تا ۳۰ گرافت در هر سانتی متر مربع است که آن را می توان در جلسه های بعدی تا ۴۰ تا ۵۰ افزایش داد. تبلیغاتی که در رسانه ها (به خصوص کانال های ماهواره ای) شده و ادعا می شود که تراکمی شبیه تراکم موی عادی (و گاهی بیشتر از تراکم موی طبیعی!) به وجود می آید صحت ندارد.

۳ – فرد طاس تا هر چند جلسه که بخواهد می تواند کاشت مو انجام دهد

کاشت موی طبیعی دارای برخی محدودیت های بالقوه است که یکی از مهم ترین آنها محدود بودن تعداد جلسه های قابل انجام کاشت مو در هر فرد است. علت این محدودیت آن است که تعداد موهای قابل برداشت از منطقه دهنده مو بیشتر از حد مشخصی نیست (حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار تار مو).

به عنوان یک اصل کلی فقط تا حدی می توان از موهای منطقه دهنده مو برداشت کرد که آسیبی به منطقه برداشت وارد نشده و پوست تحمل کشش برداشت را داشته باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=32243
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما