دوشنبه 23 تیر 1399 - 22:30

انعقاد بزرگترین تفاهم‌نامه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با اشتغال 13 هزار نفری

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم نامه اجرای طرح های جهش تولید در استان بین سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، حسین کلانتری اظهار اشت: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان جهش تولید توسط مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم جمهوری و همچنین مصوبات ستاد برنامه ریزی و راهبردی جهش تولید  مبنی بر تدوین پروژه های جهش تولید استان های کشور، تفاهم نامه پروژه های جهش تولید استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1399 بین سازمان برنامه و بودجه کشور و استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عنوان دومین استان پیشرو منعقد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این تفاهم نامه تعداد 33 پروژه جهش تولید با اشتغالزایی حدود 13 هزار و 200 نفر در سطح شهرستان های استان در سال جاری و ابتدای سال آینده  وارد مدار تولید خواهند شد که پیش بینی می شود ارزش سالانه محصولات تولیدی این واحد ها رقمی در حدود 67 هزار میلیارد تومان می باشد .
وی اعتبارات منظور شده برای پروژه های جهش تولید استان را 422 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبارات شامل 62میلیارد و دویست میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، 275 میلیارد تومان از محل بودجه شرکت های دولتی ( مانند سازمان های توسعه ای ایدرو و ایمیدرو )  و 84 میلیارد و هشتصد میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار خواهد شد.

کلانتری تصریح کرد: تسهیلات بانکی منظور شده جهت تکمیل پروژه های جهش تولید استان 714 میلیارد تومان خواهد بود که بالغ بر 658 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت و 55 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های جهش تولید استان بالغ بر 299 میلیارد تومان (به صورت ریالی) و بالغ بر 12 میلیون دلار (به صورت ارزی) خواهد بود.

وی گفت: مبلغ 74 میلیارد تومان نیز در قالب کمک های فنی و اعتباری به منظور تامین یارانه سود تسهیلات پروژه های جهش تولید استان منظور شده است.
کلانتری در پایان گفت: این پروژه ها در بخشهای مختلف اقتصادی شامل صنعت،گردشگری و کشاورزی به ویژه تکمیل سدهای خاکی و ایجاد شبکه های انتقال آب اراضی کشاورزی و همچنین تکمیل زیر ساخت های گلخانه ای استان می باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322421
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید گفت:

    اینا هم الان اومه
    همین تیتر خبرای اشتغال رو میزنید ک استان مارو از امار بیکاری بالا خارج می کتید
    الان یه کلندی زدن زمین کو تا اشتغال هیییی

  2. رضا م گفت:

    چهار ماه بعد از شروع کار به دلیل حمایت نشدن همه تعطیل میشن

  3. A گفت:

    تفاهم نامه نه قرار داد !
    يعني هيچ تعهدي در اجراي آن نيست.. صرفآ فقط حرف است.

  4. مهمان گفت:

    اینها دردی دوا نمیکند
    باید ده تا کارخانه بزرگ صنعتی ،پتروشیمی یا طرح بزرگ در این استان زده شود تا بتواند مقداری اشتغال بوجود آورد
    استانهای دیگر از کارگاه و کارخانه اشباع هست
    در این استان یک طرح بزرگ تا کنون ایحاد نشده
    قبلا در زمینه گردشگری وزیر امد یه قهوه خانه را افتتاح کرد
    اصلا در استان تا کنون نسبت به سایر استانها اعتبارات ملان هزینه نشده
    جا دارد که در راستای عدالت توزیعی خداوکیلی حق استان داده شود

  5. سد بالیاب ،جاده دهدشت به دیشموک ،معدن نیترات لیراب گفت:

    آقای استاندار خدا قوت
    ضمن تشکر از جنابعالی ومجوعه دستگاههای اجرایی استان بخش دیشموک محرومترین بخش استان ک وب است ،اکثر کارشناسان کشوری واستانی عرض حقیر را تایید میکنند
    حضرتعالی بر مشکلات آن بخش کاملا واقفید.
    برای برون رفت بخش دیشموک از مشکلات فراوان پیش روی مردم نجیب وباصداقت آن بخش محروم انتظار است در ابتدا زیرساختهای آن بخش (جاده ،برق وآب ) را دستور فرمایند در یک سال مانده دولت تدبیر وامید مجدد بررسی واعتبارات لازم را در نظر گرفته تا صالحات باقیاتی برای جنابعالی ودولتتان شود وهمانند آقای استاندار دوستی نامتان تا سالها بر زبان فرزندان خردسال آن منطقه بماند که آقای دکتر کلانتری چنان کرد وچنین کرد .
    سدئ بالیاب یکی از مهمترین طرحهایی است که برای چند سال تا راه اندازی اشتغال فراوانی برای آن بخش فراهم میکنند .
    نوسانات شدید برق باعث نیم سوز شدن وسایل خانگی وگاهی سوختن وسایلشان گردید کمکشان کنید خدا را خوش آید
    یک واحد صنعتی ومعدنی در بخش 28 هزار جمعیت نیست ،معدن نیترات را بدست دولت بسپارید (ایدر یا ایمیدرو)تا فرجی در راه اندازی آن شود (بخش خصوصی توانمندی که مشکلات آن معدن مهم را برطرف کند نمی بینیم)
    در پایان تونیکی میکنی در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز .
    کوچک شما حسینعلی رجبی

دیدگاه شما