چاپ این برگه

قالیباف: برنامه مجلس تغییر راهبردهای تجارت خارجی است

بویرنیوز: «محمدباقر قالیباف» در رشته توییت‌هایی نوشت: با درس‌آموزی از تجربه شکست‌ خوردۀ غربگرایی، تعامل با همسایگان، بازاریابی منطقه‌ای، ورود به فاز جدید مقاومت فعال، تعامل عزتمندانه با اروپا و ایجاد روابط قوی و راهبردی با شرق، قابل فعال‌سازی است.

وی با بیان اینکه در این زمینه ظرفیت‌های عظیمی در نتیجۀ کم‌توجهی متولیان امر، معطل نگه داشته شده است، افزود: تأمین مالی بخش تولید بویژه از طریق بازار سرمایه مانند طرح‌های توسعه‌ای باید در دستور کار قرار گیرد. ضمنا باید به ظرفیت‌ اقتصاد دیجیتال توجه کرد.

قالیباف تصریح کرد: در بخش مسکن نیز باید هر چه سریعتر از طریق واگذاری زمین از دارایی‌های دولت و تأمین مالی با بهره‌گیری از سرمایه‌های بخش خصوصی از طریق بازار سرمایه و بانک‌ها، تلاشی جدی را آغاز کرد.

وی افزود: همچنین در جهت رونق کسب و کارها اولا باید موانع تولید، انحصارات و رانت‌های صدور مجوز را به نحو کارشناسی حذف و در اجرای سیاست‌های حمایتی فراگیر و بهبود معیشت اقشار کم درآمد باید تلاش بیشتری شود. یکپارچه سازی بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌های مسئول برای اصلاح عادلانه نظام مالیاتی و تأمین اجتماعی به نفع محرومان در دستور کار خواهد بود، زیرا که  حاکمیت موظف است به خانوارهایی که دخلشان با خرجشان نمی‌خواند، کمک کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این رشته توییت ها تاکید کرده است: اینکه ما نتوانسته‌ایم برخلاف برخی کشورها، از سهم ۵ درصدی اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی فراتر رویم نتیجۀ بی‌توجهی سیاستگذاران و آماده نبودن مجریان برای تحول است و گرنه نیروی انسانی به‌روز، توانمند و با انگیزۀ ما می‌تواند «چرخش به سمت اقتصاد دیجیتال» را با قدرت رقم بزند.

قالیباف تصریح کرد: لطف مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم در جلسۀ امروز و برشمردن آن به عنوان مجلس امید و انتظار مردم، مسئولیت سنگینی بر دوش نمایندگان گذاشت. از همۀ عزیزان التماس دعای خیر دارم تا إن‌شاء‌الله بتوانیم در پیگیری مسائل مردم به شکل عملیاتی و ملموس سربلند باشیم.

 

ایرنا