شنبه 21 تیر 1399 - 21:06

بررسی کوتاه گلکسی A51 5G؛ ارزان‌ترین گوشی فایو جی سامسونگ

بویرنیوز: ارزان‌ترین گوشی فایو جی سامسونگ با نام گلکسی ای 51 فایو جی (Galaxy A51 5G) بالاخره وارد بازار شد و در این مطلب قصد داریم به بررسی کوتاه و اجمالی آن بپردازیم. نسخه‌ای که در اینجا مورد بررسی قرار می‌دهیم،‌ نسخه مجهز به پردازنده اگزینوس 980 است اما باید اشاره کنیم که مدل جدیدتری از این گوشی با تراشه اسنپدراگون 765 جی هم به زودی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

گلکسی ای 51 فایو جی در جلوی بدنه خود به یک صفحه نمایش امولد 6.5 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز بوده و انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند. باتری این گوشی از حداکثر سرعت شارژ 15 وات پشتیبانی می‌کند که برای یک گوشی میان‌رده زیاد هم بد نیست. البته در حال حاضر گوشی‌های رقیب از شرکت شیائومی سرعت شارژ به مراتب بالاتری دارند.

دوربین گلکسی ای 51 فایو جی

دوربین پشتی گلکسی ای 51 فایو جی یک ماژول چهارگانه که از یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی، لنز ماکروی 5 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین سلفی این گوشی هم که تنها از یک سنسور 32 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، داخل حفره نمایشگر تعبیه شده است.

گلکسی ای 51 فایو جی از 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی برخوردار است و جهت مقایسه بد نیست بدانید که نسخه معمولی و غیر فایو جی این گوشی از 4 گیگابایت رم استفاده می‌کند. از دیگر ویژگی‌های گوشی نیز می‌توان به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و جک هدفون 3.5 میلی متری اشاره کرد.

صفحه نمایش گلکسی ای 51 فایو جی

طراحی بدنه گلکسی ای 51 فایو جی هم بسیار خوب بوده و می‌تواند یکی از نقاط قوت آن محسوب شود. با وجود گوشه‌های گرد، بدنه حالت مستطیلی خود را حفظ کرده و حاشیه پایینی نمایشکر هم کمی ضخیم‌تر از سایر بخش‌ها است. شیشه‌ای که پانل پشتی گوشی را پوشانده، انحنایی ملموس در تمامی لبه‌ها دارد که باعث می‌شود در دست گرفتن آن راحت‌تر شود. نوعی طراحی و رنگ پانل پشتی هم به گونه‌ای است که نمای رنگین کمانی و زیبا به آن بخشیده است.

در مجموع، گلکسی ای 51 فایو جی یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده سامسونگ است که به نظر می‌رسد آینده خوبی در بازار خواهد داشت و می‌تواند در جلب نظر مشتریان، به خصوص آن‌هایی که به دنبال یک گوشی فایو جی با قیمت مقرون به صرفه هستند، موفق ظاهر شود. در انتها، با توجه به اینکه در کشور ما هنوز شبکه‌های فایو جی به بهره‌برداری نرسیده‌اند، اگر 2 گیگابایت رم بیشتر برایتان اهمیت زیادی ندارد، می‌توانید همچنان به سراغ مدل معمولی و 4G گلکسی ای 51 بروید که طبیعتاً قیمت پایین‌تری هم دارد.

 

دیجی رو

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322280
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما