شنبه 21 تیر 1399 - 20:39

طرح مجلس برای عدم اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی آماده شد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از آماده شدن طرح این کمیسیون برای عدم اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی خبر داد.

بویرنیوز: عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت مصوبه این کمیسیون درباره توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، اظهار داشت: این طرح به صورت فوریت‌دار تنظیم شده که براساس آن اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف خواهد شد ضمن اینکه دولت هم ملزم به توقف اجرای داوطلبانه آن است.

وی با بیان اینکه این طرح در پاسخ به زیاده‌طلبی‌های اروپا و آمریکا تهیه شده که نمایندگان زیادی آن را امضا کرده‌اند. تصریح کرد: مقدمه توجیهی این طرح نوشته شده است، البته درباره ماده واحده و مواد مربوط با این طرح در صحن علنی تصمیم‌گیری خواهد شد.

نماینده اصفهان در مجلس عنوان کرد: هم‌اکنون طرح مذکور در حال طی کردن مراحل اداری در هیئت رئیسه مجلس است که به زودی از سوی آنان اعلام وصول خواهد شد.

وی درباره اعلام نظر مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی خاطرنشان کرد: این مرکز به عنوان پشتیبانی‌کننده مسائل مهم کشور، نظرات تخصصی و کارشناسی‌اش را به نمایندگان مجلس ارائه کرده و خوشبختانه مفاد و نکاتی را که مورد نظر نمایندگان بوده است توسط کارشناسان مرکز پژوهش‌ها به منظور تقویت نظر کارشناسی مرتبط با این طرح دریافت شده است، ضمن اینکه هر جا نیاز به دیدگاه‌های تخصصی این مرکز باشد، از نظرات کارشناسان آن استفاده خواهیم کرد.

 

 

تسنیم

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322268
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما