شنبه 21 تیر 1399 - 17:19

رئیس بیمارستان شهید جلیلی: 90 بیمار کرونایی و 6 برابر شدن بیماران بخش ICU

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری ۹۰ نفر هستند، گفت: تعداد بیماران که به بخش ICU وارد شده اند ۶ برابر شده و با توجه به این آمار و ارقام زنگ خطر برای استان کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده است.

بویرنیوز: دکتر پرویز یزدانپناه در نشست ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: در مجموع 31 نفر فوتی در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم که 28  نفر از آنها بیماری زمینه‌ای داشتند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در طی هفته گذشته 220  مورد مبتلای مثبت به کرونا در سطح استان داشتیم، افزود: در شهرستان گچساران 100 نفر، شهرستان بویراحمد42 نفر و شهرستان کهگیلویه 38 نفر بودند.

وی با بیان اینکه شهرستان گچساران در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: شهرستان های باشت و کهگیلویه در وضعیت زرد و شهرستان های بویراحمد و دنا در وضعیت نارنجی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه با بیان اینکه سعی کردیم که نوبت دهی بصورت اینترنتی باشد ، گفت: طرح نظارتی در مراکز و واحدهای بهداشتی و درمانی استان شدید شده و با واحدهای متخلف بصورت جد برخورد می‌شود.

محمدمهدی بانشی با بیان اینکه در گشتهای نظارتی و بازدیدهای میدانی اکیپهای بهداشت و محیط تعداد 27 هزار و 332 بازدید صورت گرفته شده، افزود: در این تعداد بازدیدها با اصناف متخلف و اصنافی که رعایت دستورالعمل های بهداشتی را انجام نمی‌دادند برخورد و در برخی موارد منجر به پلمپ واحد شده است.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این نشست اظهار داشت: تعداد مراجعین به بیمارستان شهید جلیل در موارد سرپایی و بستری 5برابر شده و در این پیک نسبت به پیک اول تفاوتهایی در تعداد مراجعین، علایم بیماری و سن بیماران وجود دارد.

دکتر جاودان سیرت با بیان اینکه در پیک دوم شاهد کاهش سنی بیماران و مراجعین نسبت به پیک اول هستیم، گفت: در علایم نیز علایمی نظیر علایم پوستی، گوش، چشم و… نیز در این پیک مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه قبلاً معتقد بودیم که کسانی داری بدن قوی و سیستم ایمنی بالا هستند کمتر آسیب خواهند دید، افزود: متاسفانه در این پیک شاهد مبتلا شدن ورزشکاران و مربیان ورزشی هستیم.

جاودان سیرت با بیان اینکه تعداد بیماران بستری 90 نفر هستند، گفت: تعداد بیماران که به بخش icu وارد شده اند 6 برابر شده و با توجه به این آمار و ارقام زنگ خطر برای استان به صدا درآمده و ما انتظار داریم که مردم در زمینه‌ رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شهرستان گچساران آمار بالا رفته و وضعیت قرمز است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی در صدد تلاش برای بهبود وضعیت است.

جاودان سیرت  با بیان اینکه تعداد عمده بیماران بستری شده در بیمارستان شهید جلیل از دیگر شهرستان‌ها هستند که به بیمارستان شهید جلیل مراجعه نموده اند، گفت: انتظار داریم که ادارات و سازمانها نیز همکاری لازم را داشته باشند چون در بین مراجعین و مبتلایان کارمندان ادارات نیز وجود دارند.

جاودان سیرت افزود: بیشتر مبتلایان افرادی هستند که در مراسمات شلوغ شرکت کرده اند و خواستار شرکت نکردن مردم در مراسمات عزا و عروسی شد.

تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322251
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما