شنبه 21 تیر 1399 - 9:38

چرا کهگيلويه و بويراحمد به مرز قرمز کرونايي نزديک شد؟/خود ايمن پنداري کاذبي که بي رحمانه قرباني مي گيرد!

کهگيلويه و بويراحمد در ماه هاي نخست شيوع کرونا از وضعيت بسيار خوبي برخوردار بود و تعداد اندک مبتلايان نيز عمدتاً هم استاني هايي بودند که از ساير استان ها به ويژه مناطق پر خطر عزم خانه مي کردند.

به گزارش بويرنيوز؛ در هفته هاي اخير اما کهگيلويه و بويراحمد نيز مثل ديگر استان ها با شيوع جدي و گسترده کرونا دست و پنجه نرم مي کند و البته افزايش قابل توجه مرگ و ميرها به نسبت ماه هاي قبل نيز دغدغه جدي شده است.

اما چرا به اينجا رسيديم:

* برگزاري بي مهاباي مراسمات عزا و عروسي يکي از مهمترين نقاط آسيب پذير استان در خصوص شيوع کرونا شده است، با توجه به اينکه بافت استان قبيله اي و عشيره اي است و مردم از يکديگر انتظار حضور در مراسمات را دارند و همين نقطه آغاز بحران شده است.

* عدم رعايت فاصبه گذاري اجتماعي، متاسفانه به دليل عدم آگاهي و يا بيخيال شدن و خسته شدن مردم شاهد ناديده گرفتن تدريجي اصول بهداشتي مقابله با کرونا در استان هستيم، با مشاهده وضعيت بازارها مي توان متوجه شد کرونا آنچنان جدي گرفته نمي شود و يا اينکه مردم از رعايت پروتکل هاي بهداشتي مقابله با کرونا خسته شده اند.

* خود ايمن پنداري، بسياري از مردم و به ويژه جوانان کهگيلويه و بويراحمد بر اين باورند بخاطر نوع عادات غذايي و البته شرايط جسمي مردم منطقه و ارتزاق از غذاهاي محلي در مقابل کرونا مصون هستند و يا اينکه کرونايي که در اين استنان شيوع پيدا کرده از نوع کم خطر آن است! همين باورهاي اشتباه هم بي تاثير در ناديده گرفتن مسائل بهداشتي و نتشار بيشتر ويروس و حتي افزايش فوتي ها نبوده است.

به گزارش بويرنيوز، مردم استان اما بايد بدانند ويروس کرونا نه تنها ضعيف نشده که هر روز نيز قرباني هاي بيشتري مي گيرد، اين ويروس همچنان قابليت انتشار بالا دارد، هيچ فردي چه قوي هيکل و ورزشکار و چه ضعيف تر ها از خطر اين ويروس در امان نيستند.

همچنان بايد بدانيم در کنار عدم تردد غير ضرور بايد فاصله گذاري اجتماعي،استفاده از ماسک و البته نظافت و بهداشت دست ها را جدي بگيريم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322152
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بینام گفت:

    وقتی مردم رعایت نمی کنن چرا ارگان ها سخت نمیگیرن روزی شاهد ده تا عروسی اونم با شلوغی آنچنانی توی شهر شاهدیم مگه قرار نیست تالار ها بسته باشه مگه قرار نیست برخورد بشه پس کو؟؟؟؟؟

  2. بینام گفت:

    سخت نمیگیرند ارگان ها مردمم میگن حتما الکی میگن وضعیت قرمز فقط شعار میدن

  3. سیسخت گفت:

    عده ای درشهرسیسخت دارندعلنا خانه های خودراسوییتی اجاره میدن وازهرشهرواستانی واردخونه هاشون میشن.هرروزهم عده ای ناغافل دارندازاین خونه هااستفاده میکنند….اونهایی که شعارمیدادندبیان جوابگوباشند….

دیدگاه شما