جمعه 20 تیر 1399 - 13:13

وضعیت نامناسب امکانات مدارس روستایی کهگیلویه و بویراحمد/مسئولین کجا هستند؟!!

در بسیاری از مناطق روستایی اطراف شهر یاسوج مدارس امکانات چندانی ندارند و ساختمان‌ها فرسوده شده و در صورت بروز هر گونه بحرانی استقامت نخواهند کرد.

حال ناخوش مدارس روستایی کهگیلویه و بویراحمد/مسوولان در روزهای کرونایی بیکار ننشینند

بویرنیوز: هر چند در روزهای سخت شیوع ویروس کرونا قرار داریم و مدارس از اسفندماه سال گذشته تعطیل شده‌ا‌ند اما این فرصتی برای بازنگری در وضعیت نامطلوب مدارس به خصوص مدارس روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدارسی که از مدرسه تنها نامی یدک می‌کشند و فاقد ابتدایی‌ترین امکانات هستند مدارسی که حتی از داشتن یک سرویس بهداشتی ساده هم محرومند و دانش‌آموزان در طول سال باید از سرویس بهداشتی منازل خود و یا همسایه‌های اطراف مدارس استفاده کنند! که در نوع خود مشکلی کم‌نظیر است.

در بسیاری از مناطق روستایی اطراف شهر یاسوج مدارس امکانات چندانی ندارند و ساختمان‌ها فرسوده شده و در صورت بروز هر گونه بحرانی از جمله زلزله به مانند زلزله 5.2 ریشتری سال‌های گذشته باید شاهد فاجعه‌ای به خصوص در سطح مدارس کلنگی استان بود.

مدارسی که بیشتر آن‌ها هنوز از وسایل گرمایشی قدیمی مثل بخاری‌های نفتی و حتی بخاری هیزم‌سوز استفاده می‌کنند و باید برای رفع چنین مشکلاتی چاره‌اندیشی شود.

روزهای کرونایی فرصتی است تا مسوولان استان به خصوص در آموزش و پرورش و نوسازی مدارس نهایت بهر‌ه‌برداری را کرده و حال که بسیاری از برنامه‌ها و نشست‌ها و جلسات بی‌حاصل به یمن شیوع کرونا تعطیل شده کمر همت بسته و مشکلات مدارس را تا بازگشایی مجدد بررسی و پی‌گیری و در صورت امکان برطرف کنند.

 

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322129
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما