پنجشنبه 19 تیر 1399 - 21:28

شیوه انتصابات در مجموعه های وزارت نیرو همان چیزی است که رهبر انقلاب توصیه کرده/مردم امیدوار به شایسته گزینی

انتصابات در وزارت نیرو و تمام مجموعه های این وزارت خانه به صورت فراخوانی انجام می شود

به گزارش بویرنیوز سایت  عصر امید. نوشت: رضا اردکانیان در آبان ماه سال ۹۶ با کسب رای قاطع از مجلس و سپس ابلاغ حکم توسط رئیس جمهور رسماً سکاندار وزارت خانه مهم نیرو شد.

یکی از مهمترین تغییرات وزیر جدید البته با سابقه نیرو که در این مقاله بنای پرداختن به آن را داریم، تغییر مهم در شیوه انتصاب مدیران این مجموعه بود که گویا به مذاق برخی نمایندگان جدیدالورود خوش نیامده است.

شاید اولین بار بود فراخوان عمومی در سطح ملی و به این گستردگی برای تصدی پست های مدیریتی اجرایی شد.به عقیده رضا اردکانیان یک مجموعه و سیستم وقتی می‌تواند ارزشمند باشد و کارهای بزرگ انجام دهد که مجموعه تشکیل دهنده بدنه مدیریتی آن را نخبگانی شکل داده باشند که شایستگی های قابل توجهی داشته باشند.

از همین رو و با این نیت که ایجاد فرصت برابر برای افرادی که فکر می کنند شایستگی انتخاب دارند و می‌توانند کار قابلی برای کشور انجام دهند یک تعهد اخلاقی نیز هست، انتصاب همه مدیران منوط به فراخوان عمومی شد.

این موضوع از چند بعد قابل توجه است:

ایجاد فرصت برابر برای همه افراد عین عدالتمندی است، با این اقدام جامعه امیدوار به رعایت عدالت می شود چرا که فرصت برابر حتی برای افرادی که بسته به هیچ فرد، جناح و قدرتی نیستند فراهم شده است و همه در یک رقابت بدون مزیت و ارجحیت خاص از کنار هم آزمون می دهند و در نهایت این یعنی امیدواری به عدالتمندی نظام و انقلاب در واگذاری موقعیت های مطرح شغلی.

_پاسخی درخور به دغدغه مقام معظم رهبری: یکی از موضوعات مد نظر رهبری همواره استفاده شایسته و برابر از نخبگان در پست های مدیریتی بوده است، وزیر نیرو به این مهم لبیک گفته و در مجموعه بزرگ تحت مدیریت خود برای آن جوان نخبه شهرستانی که به هیچ کس وصل نیست نیز فرصتی فراهم کرده که در کنار فلان نیروی پایتخت نشین بیاید و اگر شایستگی اش بیشتر باشد مدیریت را نیز به دست بگیرد.

_انتصاب های شبانه برچیده شد: یکی از مزایای فراخوان این بود که در فرصتی حدود ۲۰ روزه و با اعلام عمومی در کل کشور از افراد واجد شرایط دعوت میشود، همه فرآیندها نیز قانونی و با نظارت چند گروه بررسی می شود و در نهایت فرد نهایی که جمیع شرایط علمی، مدیریتی و شخصیتی را دارد انتخاب می شود، با این پروسه عملاً جلوی اعمال نفوذ و انتخاب افرادی که تنها نقطه قوتشان حمایت فلان شخص مطرح است گرفته شد.

_مردم امیدوار شدند: استقلال در انتخاب فردی شایسته بر اساس محورهای منطقی و در فضایی برابر مورد تشویق و تحسین همه مردم است این را بازخوردهای این انتصابات به خوبی گواهی می‌دهد، نمرده مردم به این اقدام قطعاً کمتر از ۲۰ نیست و این را باید مهمترین توفیق این اقدام بزرگ رضا اردکانیان در وزارت نیرو دانست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322119
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    کاش همه انتصابها به همین طریق باشد تا شایسته ها رشد کنند که در این صورت کارها هم بهتر اجرا میشوند

  2. کارشناس گفت:

    سلام ، این روش اگه بصورت دقیق ودرست اجراء شود . خیلی خوبه ، اما ، اینطور نیست . آخرش همان چیزی که مد نظر مدیران سیاسی است . بدست میاد ممکنه جناب وزیردستورات درست وبجا وبراساس عدالت بدهد . ولی بعضی از مدیران پایین دست مثلا معاونین و راسای دفاتر یقینا ” اینطور نیستند و افراد را براساس منافع سیاسی و معاملات سیاسی انجام میدهند نه براساس شایستگی ولیاقت افراد . این موضوع که عرض میکنم مستند ومستدل هستش . خداوند عاقبت همه ما را ختم بخیر فرماید .ا ن شاءالله

دیدگاه شما