پنجشنبه 19 تیر 1399 - 19:17

احمد جمشیدیان: پیشنهاد تبانی قماربازان را رد کردم

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان گفت: من با مسائلی در این 2 سال که در لیگ دسته دوم مربیگری می‌کنم روبرو شده‌ام که هیچ‌کدام از آنها را در 15 سال حضورم در لیگ برتر ندیدم و تجربه نکردم.

بویرنیوز: احمد جمشیدیان، بازیکن اسبق تیم‌های سپاهان و استقلال و سرمربی تیم پاس همدان، با بیان اینکه شرط‌بندی و قمار در فوتبال ایران به وفور دیده می‌شود، به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: با اطمینان می گویم در فوتبال ایران شرط‌بندی وجود دارد چون از وقتی در لیگ دسته دوم مربیگری می‌کنم با چشم خودم شرط‌بندی در فوتبال را دیده‌ام. البته شرط‌بندی و پیش‌بینی نتایج فوتبال در همه جای دنیا وجود دارد و امری کاملا عادی است اما تا وقتی خلاف محسوب نمی‌شود که ارکان مختلف در فوتبال درگیر آن نشوند. وقتی مربی، مدیر، بازیکن و داوران درگیر این شرط‌بندی‌ها شوند دیگر روح پاک فوتبال نابود می‌شود. قمار و شرط‌بندی اعضای فوتبال خارج از معرفت و اخلاق است و باید با آن به شدت برخورد شود.

بازیکن اسبق تیم‌های تیم فوتبال استقلال و سپاهان ادامه داد: در لیگ فوتبال دسته دوم ایران اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد.  من با مسائلی در این 2 سال که در لیگ دسته دوم مربیگری می‌کنم روبرو شده‌ام که هیچ‌کدام از آنها را در 15 سال حضورم در لیگ برتر و سطح اول فوتبال ایران ندیدم و تجربه نکردم. در لیگ دسته دوم اتفاقاتی می‌افتد که حتی ذهن نمی‌تواند برای یک ثانیه به اشتباه فکر کند و کاملا واضح است که پای قمار و شرط‌بندی در میان است. البته در تیم پاس همدان، که در آن مربیگری می‌کنم، هرگز نشانه‌ای از همکاری فوتبالیست‌ها با قماربازان ندیده‌ام و روی شرافت تک‌تک بازیکنانم قسم می‌خورم چون همواره با شرافت کار کرده‌ و نان بازوی‌شان را خورده‌اند.

جمشیدیان افزود: یکی از پیشنهادهایی که در زمینه قمار و شرط‌بندی در لیگ دسته دوم به خودم شد مربوط به سال گذشته است. پارسال تیم من اگر بازی آخر را با 5 گل می‌برد به دسته اول صعود می‌کرد. چند روز قبل از بازی به من پیشنهاد شد پولی در اختیارم می‌گذارند تا به تیم حریف بدهم و آنها 5 گل از ما بخورند و صعود کنیم. در واقع کسانی که آمدند و این پیشنهاد را دادند روی صعود پاس همدان و این‌که تیم من 5 گل به شهر بابک بزند شرط بسته بودند. به همین دلیل حاضر بودند این پول را به ما بدهند تا ما با تیم حریف تبانی کنیم و آنها شرطی که بسته بودند را ببرند. من هم زیر بار این موضوع نرفتم و گفتم حتی حاضرم به لیگ دسته سوم سقوط کنم اما وارد این داستان‌های کثیف نشوم.

او با بیان اینکه هرگز تسلیم فشارها و وسوسه‌ها نخواهد شد، ادامه داد: از روز اولی که وارد فوتبال شدم تلاش کردم پاک باشم و تا آخرین روز حضورم در فوتبال هم همین راه را ادامه خواهم داد. حتی اگر فشار زیادی برای همکاری با دلالان و قماربازان هم روی من باشد تن به این کار نخواهم داد و به نوبه خود اجازه نمی‌دهم فوتبال با این ناپاکی‌ها آلوده شود.

جمشیدیان با اشاره به ضعف فدراسیون در برخورد با ناپاکی‌های فوتبال گفت: ای کاش فدراسیون نظارت بیشتری روی این مسائل داشته باشد و قماربازان و شرط‌بندان را دائم‌العمر از فوتبال محروم کند تا این بساط برچیده شود.  فدراسیون فوتبال مثل پدری است که خودش هزار و یک مشکل دارد و طبیعی است چنین پدری نمی‌تواند مشکلات بقیه اعضای خانواده خود را حل کند پس نمی‌توانیم از او انتظار داشته باشیم فساد و قمار را ریشه‌کن کند.

برنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322099
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما