سه شنبه 17 تیر 1399 - 15:55

بالاخره آتش‌سوزی کوه خاییز کهگیلویه مهار شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده خاییز شهرستان کهگیلویه با تلاش نیروهای مردمی و اداری ساعت ۲ بامداد امروز سه شنبه به‌صورت کامل مهار شد.

بویرنیوز: حسین کلانتری در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: از زمان وقوع آتش سوزی در ساعت ۱۱ روز دوشنبه  در منطقه حفاظت شده، مدیریت بحران استان به حالت آماده باش درآمد.

وی بیان کرد: با توجه به شروع آتش سوزی در منطقه تنگ تکاب شهرستان بهبهان برنامه ریزی لازم با استانداری  خوزستان در راستای تامین امکانات، بالگرد، نیرو و تجهیزات مقابله با گسترش آتش انجام شد.

کلانتری تصریح کرد: این آتش سوزی با تلاش بی وقفه نیروهای امدادی و مردمی تا پاسی از شب بصورت کامل مهار شد.

وی افزود: با همکاری بالگرد شرکت نفت بیش از ۱۰ سورتی پرواز نیز برای اعزام نیروها به منطقه دچار آتش سوزی انجام شد.

کلانتری با اشاره به اینکه این آتش سوزی هیچ گونه خسارتی به حیات وحش منطقه نرسانده است تصریح کرد: میزان خسارت این آتش سوزی در حال برآورد است.

وی اضافه کرد: هم اکنون تعداد زیادی از نیروهای مردمی و دیگر نهادها با بیش از ۲۰ دستگاه دمنده برای جلوگیری از وقوع دوباره آتش سوزی در منطقه حضور دارند.

در ۲ ماه اخیر منطقه حفاظت شده خاییز برای دومین بار دچار آتش سوزی می شود.

با تلاش نیروهای امدادی مردمی، سپاه، ارتش، بسیج، محیط زیست، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌ها و ادارات آتش سوزی منطقه حفاظت شده خاییز کهگیلویه که از عصر پنجشنبه هشتم خرداد آغاز شد و بعد از پنج روز مهار شد.

آتش سوزی مرحله اول با مشارکت شبانه روزی بیش از ۵۰۰ نفر از نیروهای مردمی و امدادی مهار شد.

بیش از ۸۰ سورتی پرواز نیز با همکاری بالگردهای هوانیروز در هلی برن نیروها بر فراز منطقه حفاظت شده خاییز نیز انجام شد.

منطقه خائیز در حوزه استحفاظی شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه و بهبهان با مساحتی معادل ۳۳ هزار هکتار در سال ۷۷ در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت .

این منطقه با ویژگی های طبیعی تپه های ماهوری، کوهستانی و صخره ای با بارش سالیانه حداقل ۲۵۰ و حداکثر ۶۷۰ میلی متر و ارتفاع یک هزار و ۵۰۰ متر از سطح دریا در محدوده گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

 

ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321870
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما