دوشنبه 16 تیر 1399 - 23:48

امتحانات پر حاشیه دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد/از تیک عالی بهداشت تا نارضایتی معاون استاندار!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان دانشگاه آزاد استان خواهان برگزاری امتحانات به صورت حضوری بودند در حالی که برخی دیگر معتقدند در چنین وضعیتی که استان وارد پیک کرونا شده نباید امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شد.

بویرنیوز: یکی از موضوعاتی که محل بحث و مناقشه در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت موضوع برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی بود.

در ادامه همین موضوع آمده است: روند صعودی شیوع کرونا در استان و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و تاکید کارشناسان بر عدم حضور در اجتماعات و مکان‌های سربسته و پر رفت و آمد، شرکت در امتحانات به صورت حضوری را تبدیل به یک مسئله نگران‌کننده کرده است. رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی و ریسک انتقال ویروس از طریق این رفت و آمدها همچنین حضور چندین نفر در فضای مسقف برگزاری امتحانات باعث نگرانی ما دانشجویان و خانواده‌هایمان شده است.لذا ما دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تقاضا داریم موافقت لازم برای برگزاری مجازی امتحانات با توجه به شرایط استان اعلام شود.

به گزارش بویرنیوز؛ بر همین اساس به سراغ کرم جانی‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و از وی در همین خصوص موضوع را جویا شدیم.

وی گفت: در همه استان‌های کشور قاعده بر این بود در استان‌هایی که وضعیت قرمز اعلام شد امتحانات به صورت غیر حضوری و به وسیله فضای مجازی برگزار شد و در استان‌هایی هم که هشدار داده بودند به دو صورت هم در فضای مجازی و هم حضوری و در استان‌هایی مثل ما هم که اوضاع به نسبت سایر استان‌ها بهتر بود امتحانات به صورت حضوری برگزار شد و با استعلام این کار را انجام دادیم.

جانی‌پور با بیان اینکه درصد بالایی از دانشجویان خواهان برگزاری آزمون به صورت حضوری بودند و تنها درصد کمی نسبت به آن خرده می گرفتند افزود: دانشجویان به دلایل مختلف از جمله تعیین تکلیف وضعیت خود و یا تعیین وقت ازدواج و همچنین رفتن به سربازی و کار تابستانه و سایر موضوعات دیگر از جمله نبود زیرساخت‌ها در استان که بیشتر دانشجویان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند درخواست برگزاری حضوری امتحانات را داشتند.

وی گفت: تنها دو روز دیگر از امتحانات باقی مانده و امتحانات حضوری با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت سازمان مرکزی و بهداشت استان برگزار شد و نمره عالی در ارزیابی‌ها کسب کردیم که اسناد آن وجود دارد و نمره عالی از سوی کارشناسان سازمان مرکزی و بهداشت استان را در پرونده داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که برای ترم‌ها و سال‌های آینده باید با تامین زیرساخت‌ها به دنبال اقدامات در فضای مجازی باشیم افزود: در این دوره زیرساخت‌ها در مناطق روستایی به خوبی فراهم نبود و دانشجویان دچار مشکل می‌شدند که تصمیم گرفتیم ابتدا با استعلام‌های لازم و سپس با ایجاد بستر لازم از جمله رعایت فاصله‌گذاری و همچنین ضد عفونی کردن اماکن برگزاری امتحانات و استفاده از لوازم مورد نیاز از جمله ماسک امتحانات را برگزار کنیم و خوشبختانه تاکنون حتی یک مورد ابتلای به کرونا در میان دانشجویان نداشته‌‌ایم.

در همین خصوص به سراغ احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد رفتیم که از این اقدام دانشگاه آزاد انتقاد کرد و گفت: آن‌ها باید خودشان را با بقیه وفق می‌دادند و وقتی اوضاع از لحاظ شیوع ویروس کرونا در استان مطلوب نیست چرا باید امتحانات را به صورت حضوری برگزار می‌کردند.

وی گفت: به آن‌ها اعلام کرده بودیم که شما هم غیر حضوری برگزار کنید اما نمی‌دانیم چرا عمل نکردند و نادیده گرفتند.

به گزارش بویرنیوز؛ حال باید نشست و منتظر ماند که اگر دانشجویی به هر دلیل دچار کرونا شد چه کسی پاسخگو خواهد بود اما نکته مهم‌تر این که وقتی تصمیم ستاد کرونای استان لازم الاجراست چرا دانشگاه آزاد به آن عمل نکرد.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321821
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آقای دکتر جانی پور رشته پرستاری هنوز حتی یک امتحان نداده اند از اول مرداد امتحانات شروع میشه، شما بر چه اساس میگین دو امتحان دیگر باقی مانده است ؟

  2. ناشناس گفت:

    اقای جانی پور لطفا بزرگواری بفرمایید امتحانات رشته پرستاری راتعیین تکلیف کنید واقعا دانشجویان وخانواده ها سردرگمند

دیدگاه شما