چاپ این برگه

رفت و آمد مردم استان به استان‌های مجاوری که در وضعیت قرمز و هشدار هستند، وضعیت را سخت کرده است

بویرنیوز: حسینعلی امیری امروز دوشنبه در نشست ویدئو کنفرانس با استاندار و اعضای ستاد مدیریت و پیشگیری کرونا در استان کهگیلویه وبویراحمد، اظهار داشت: مقایسه آمار کرونایی کهگیلویه و بویراحمد با دیگر استان ها گویای این است که شرایط استان نسبت به دیگر استان ها بهتر بوده و این آمار در یکی از جلسات دولت به طور مطلوبی مورد توجه اعضای هیات دولت قرار گرفت.

وی افزود: این دستاورد به دلیل تلاش و جدیت مسئولان و مدیران استانی در امر مقابله با ویروس کرونا و همکاری و همراهی مردم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد نظر ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: بدون شک چنانچه همکاری و همیاری مردم در هر مسئله ای نباشد، هر چه قدر هم خوب برنامه‌ریزی و مدیریت شود، اثربخشی لازم را نخواهد داشت.

امیری بیان کرد: نقش مردم استان در تبعیت و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد پیشگیری، قابل تحسین است و آن ها از عملکرد مطلوب کادر بهداشت و درمان در این شرایط سخت کرونایی رضایت کامل دارند.

وی عنوان کرد: این رضایت مردم از کادر بهداشت و درمان ناشی از تلاش شبانه روزی و خدمات مطلوب آن ها بوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: هم اینک در برخی مناطق کشور شاهد ابتلای روز افزون مردم به ویروس کرونا هستیم و حتی در این استان با وجود تلاش های صورت گرفته میزان فوتی ها از ۹ نفر (مجموع فوتی های کرونایی استان از ابتدا تا اواسط خرداد ماه) به ۲۱ نفر در ماه جاری رسیده است.

وی ابراز داشت:  رفت و آمد مردم این استان به استان‌های مجاور که برخی در وضعیت قرمز و برخی هشدار هستند، وضعیت را سخت کرده است و آنچه در آمار مقایسه‌ای هفته گذشته دیده ایم شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است و این امر از مهم‌ترین عوامل افزایش ابتلا به بیماری کرونا در مدت اخیر بوده است.

امیری از مردم استان خواست با توجه به شرایط چهار استان همجوار (فارس و بوشهر در وضعیت هشدار خوزستان و اصفهان در وضعیت قرمز) از سفر به این استان ها بپرهیزند و سفر های غیر ضرور را عقب بیاندازند.

وی افزود: تمامی کشور های دنیا درگیر این بیماری هستند و در ایران قضیه طوری مدیریت شد که مشکلات کمی پیش رو داشتیم و زیرساخت هایی که در سالهای گذشته تاکنون در بخش بهداشت و درمان ایجاد شد در این شرایط بحرانی توانست به نحوی مفید واقع شود که ما مشکلی نداشته باشیم در حالی که در این شرایط بسیاری از کشور های مدعی و پیشرفته در مقابله با ویروس کرونا با بحران جدی مواجه هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: یکی دیگر از دلایلی که در ۱۰ روز اخیر آمار مبتلایان افزایش یافته و یا برخی استان‌ها و شهرستان‌ها در وضعیت هشدار یا قرمز قرار گرفته است به خاطر سهل‌انگاری‌ در رعایت دستورالعمل‌ها بوده است.

امیری ابراز داشت: اولویت سلامت شهروندان است و در این شرایط کرونایی استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور کاهش ابتلای افراد به ویروس کرونا، بسیار موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: الزام استفاده از ماسک در مکان های عمومی ابلاغ شده است و امید است تمامی مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا دولت مجبور نشود برای بار دیگر محدودیت‌های قبلی را بازگرداند.

معاون پارلمانی رئیس جمهو عنوان کرد: دغدغه دانش آموزان و دانشجویان در سال تحصیلی جدید وجود دارد و در این رابطه مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه ها بر اساس دستور العمل های ستاد ملی کرونا، باید به نحوی برنامه ریزی کنند که دانش آموزان و دانشجویان با عقب ماندگی در دروس مواجه نشوند و درس آن ها تعطیل نشود.

وی افزود:تاکنون هیچ دارویی برای مهار ویروس کرونا کشف نشده است و سازمان بهداشت جهانی نیز معتقد است که در شرایط کنونی نمی‌توان پایانی را برای ویروس کرونا اعلام کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تا تاریخ دهم خرداد ماه شرایط مطلوبی از لحاظ تعداد بیماران کرونایی و حتی تعداد فوتی ها در این استان وجود داشت اما به دلیل بخشی از آزاد سازی ها و برداشتن محدودیت ها و جدی نگرفتن پروتکل های بهداشتی شمار مبتلایان افزایش یافته است.

حسین کلانتری افزود: ۷۰۵ تصمیم در ستاد استانی کرونا برای کاهش تلفات و آسیب های مربوط به کرونا گرفته شد که ۶۹۶ مورد از آن ها اجرایی شده و ۹ مورد دیگر در دست اقدام است.

وی بیان کرد: از مجموع تعداد کرونایی های استان ۶۴۰ نفر زن خانه دار و ۵۳۰ نفر دارای شغل آزاد بوده اند و میانگین سنی افراد از کودک یک ساله تا بیمار ۹۲ ساله بوده است.

کلانتری عنوان کرد: مهم ترین عامل افزایش کرونا در این استان رفت و آمد مردم به استان های همجوار از جمله فارس، بوشهر، خوزستان و اصفهان بوده و در مرحله بعد برگزاری مجالس عروسی و عزاست.

وی ابراز داشت: چنانچه تالارها و باغ های موجود در استان (۳۲ مورد) دستورالعمل های بهداشتی را در برگزاری مراسمات مورد توجه قرار ندهند، کسب و کار آن ها تعطیل خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: منازلی که مراسمات عروسی و عزا که در آن ها برگزار می شود نیز رصد می شوند و در صورت نیاز با عروس و داماد و صاحب مراسم برخورد های قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ظرف سال های گذشته دولت خدمات ارزنده ای به حوزه بهداشت و درمان ارائه کرده است با این وجود کمبود های موجود در استان در حوزه بهداشت و درمان احصا و برای رفع آن ها اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا . و به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۳۷ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۸ نفر در  ساعات گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر  رسیده است.