دوشنبه 16 تیر 1399 - 21:39

شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد این روزها چه می‌کند؟

شاخص جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی در کشور ۷۵.۹ درصد است که این رقم در کهگیلویه و بویراحمد ۷۵.۱۱ و نزدیک به نرم کشور است.

به گزارش بویرنیوز، آب را بدون شک باید حیاتی ترین نیاز این روزهای استان دانست، کرونا و شروع فصل گرم بیش از هر زمانی ضرورت دسترسی مردم، مراکز درمانی و صنایع به ویژه صنایع بهداشتی استان به این مایع حیاتی را مهم و قابل توجه ساخته است.

نگرانی از ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی

این شرایط حساس همزمان شد با یکپارچه سازی دو شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، به زعم بسیاری از افراد این ادغام ممکن بود موجبات بی توجهی به تامین آب به ویژه روستاها را سبب شود.

در عمل اما با ادغام شرکت ها شاهد رونق گرفتن اقدامات عمرانی در زمینه آب و فاضلاب بودیم به نحوی که با همین ادغام مشکل آب مناطقی از سرفاریاب و روستاهایی در دهدشت و گچساران حل شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان در این باره گفت: با یکپارچه سازی، ما با شرکتی مواجه شدیم که امکانات، نیروی انسانی و منابع ارزشمند تر و قابل توجه تری را در خود دارد.

فیض اله پاسره گفت: تمرکز امکانات و افزوده شدن توان انسانی و فنی شرکت جدید قطع به یقین در بهبود عملکرد شرکت هم مؤثر است، حالا اگر جایی ایراد و اشکال و خرابی به وجود بیاید نگرانی ما کمتر است چرا که توان ما برای رفع مشکلات دو چندان شده است، اگرچه عقیده و تلاش ما بر این است که نظارت باید به گونه ای باشد که اجازه بروز ایراد داده نشود.

توجه به مناطق حاشیه ای/مردم عدالت را درک می کنند

شهرک ولایت و اکبر اباد دو منطقه شهری و حاشیه ای یاسوج بودند که پس از یکپارچه سازی با صرف هزینه میلیاردی شبکه آنها اصلاح شد.

در سایر شهرستان ها نیز رویه ورود به اصلاح و بازسازی شبکه های آب مناطق حاشیه ای که شاید به دلیل نبود منابع مالی کمتر به آن پرداخته شده بود پیگیری می شود و حالا مردم این مناطق طعم عدالتمندی در دسترسی به خدمات را به خوبی میچشند.

سلامت آب همچنان موضوع اول آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد

همه معترف هستیم آنچه بر کمیت «آب» ارجحیت دارد مسأله کیفیت و سلامت آن است.

پاسره در این باره گفت: آب استان کهگیلویه و بویراحمد از سالم ترین آب ها است و اگرچه درمنشا تولید بسیار سالم و با کیفیت است اما به طور مستمر و مناسب نیز با هماهنگی مراکز بهداشت به کلر زنی آن اقدام میشود تا از آلودگی های ثانویه آب در خطوط و شبکه های آبرسانی جلوگیری کنیم.

افتخارات آب روستایی در سالهای اخیر

فیض اله پاسره گفت: نصب و بهره برداری نیروگاه خورشیدی با کاهش ۵۵ درصدی هزینه های برق، ایجاد بزرگترین آزمایشگاه آب روستایی در کشور با امکاناتی که مرجع تحقیقاتی برای مراکز دانشگاهی جنوب کشور نیز هست، بهره برداری از نخستین تصفیه خانه های آب و فاضلاب در روستاها و برون سپاری های گسترده در راستای خصوصی سازی، ارتقاء توان و سرعت ارائه خدمات  و کاهش هزینه ها بخشی از دستاوردهای ما در کنار اجرای طرح های آبرسانی و برخورداری حدود ۴۱ هزار نفر روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی در سالهای اخیر بوده است.

مشکلات شهر را میدانیم، برنامه و درمان هم داریم

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: چالش هایی به ویژه در خصوص شکستگی شبکه ها و خطوط آب در شهرهای استان داریم که هم به نوع توپوگرافی و اختلاف شدید ارتفاع در برخی نقاط شهری مربوط است و هم به مواردی در خود شبکه ها.

وی با اشاره به شکستگی‌های شبکه، ابراز داشت: عامل اصلی شکستگی‌ها در استان عدم مدیریت فشار، ضعف زون بندی، مهندسی مسیر و در مناطقی فرسودگی شبکه است.

پاسره با بیان اینکه در شهر یاسوج ۳۰۰۰۰ متر مکعب مخزن کم داریم، عنوان داشت: تحقق توسعه زیرساختی با توجه به توپوگرافی و وضعیت توسعه شهر یاسوج باید عملیاتی شود. علیرغم کمبود اعتبارات، رفع نواقص و بهبود کیفیت خدمات دهی محور فعالیت است.

پاسره گفت: چالش ها را میدانیم و به فراخور بودجه و امکانات در حال اصلاح هستیم که مردم عزیز در برخی موارد اذیت هم میشوند اما برای درمان این جراحی ها در شهر ضروری است.

او گفت: البته اصلاح کامل میلیارد ها تومان بودجه لازم دارد با این وجود ما نا امید نشدیم و فراتر از توان و امکانات در حال اصلاح هستیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321802
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ممو گفت:

    اقای پاسره هدف فقط اب رساندن به مردم نیست شما باید اینده نگری کنید ایا برنامه ای برای فاضلاب اکبر اباد تل خسرو وسراب تاوه داشته اید چون تمام اب های فاضلاب این منطقه به اب های روان وزیر زمینی نفوذ کرده وسلامت جامعه را بخطر انداخته است

  2. م گفت:

    کجای اکبراباد وشهرک ولایت اینا همه تبلیغات است

  3. عنایت اله وفایی گفت:

    امروزقبض اب ما2برابرشد ازکجابیاوریم ماموراب گفت دوره قبلی 25مترمکعب به بعد تصاعدی حساب میشد حالا17متر مکعب چی شد اب وبرق گاز مجانی حتی پول نان هم برایمان نمانده

دیدگاه شما