چاپ این برگه

کرونا در کهگیلویه و بویراحمد باز هم قربانی گرفت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان به ۲۳ نفر خبر داد و گفت: امروز متاسفانه دو مورد فوتی جدید گزارش شد که هر دو مورد ۶۵ ساله و دچار بیماری زمینه ای قلبی عروقی بودند.

بویرنیوز، دکتر پرویز یزدانپناه گفت: در شانزدهمین روز از تیرماه، ۶۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که اوج گیری کرونا در نهایت منجر به افزایش شمار قربانیان می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ بیمار نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری می باشند، اظهارکرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۱۳۷۵ مورد گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از ۱۸۶ جواب دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مربوط به شهرستان های بویراحمد، گچساران و باشت بود.

یزدان‌پناه با اشاره به توجه نکردن برخی اصناف به نکات بهداشتی، تصریح کرد: وقتی یک صنف در رعایت دستورالعمل ها کوتاهی می کند، مردم باید خودجوش آن صنف را تحریم کرده و شخصا در راستای حفظ سلامت جامعه تلاش کنند.

وی همچنین مطب ها، اورژانس ها، درمانگاه ها، مراکز عمومی، بازارها، مراسمات ختم و جشن های عروسی را از کانون های پرخطر عنوان کرد که رعایت نکردن پروتکل ها در آن ها می تواند منجر به وقوع فاجعه در استان شود.

دکتر یزدانپناه همچنین در پایان با اشاره با اهمیت استفاده مداوم از ماسک در مکان‌های عمومی بیان کرد: اگر یک یا چند مغازه در پاساژی، در رعایت پروتکل های بهداشتی کاهلی کنند با دستور دادستانی، کل پاساژ را پلمب خواهیم کرد.