دوشنبه 16 تیر 1399 - 17:33

خائیز دوباره آتش گرفت

فرماندار کهگیلویه از آتش سوزی مجدد منطقه حفاظت شده خائیز خبر داد و گفت: گسترش شعله‌های آتش در ارتفاعات خائیز نگران کننده است.

بویرنیوز: علیرضا اتابک اظهار داشت:  حوالی ساعت 11 امروز متاسفانه ارتفاعات تنگ تکاب بهبهان استان خوزستان طعمه حریق شد و به‌دلیل وزش بادهای شدید این شعله‌ها به ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز در حوزه استحفاظی کهگیلویه نیز سرایت کرده است.

وی از اعزام تیم‌های امدادی و بسیج مرومی برای خاموش نمودن شعله‌های آتش در ارتفاعات خاییز کهگیلویه خبر داد و افزود: با کمک یک فروند بالگرد تاکنون چند تیم امدادی و بسیج مردمی به منطقه مورد نظر اعزام شده‌اند.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه سطح هکتاری آتش گرفته برای ما نامشخص و فعلا میزان آن را نمی توان اعلام کرد، گفت: نیروهای امدادی و بسیج مردمی درحال فعالیت برای اطفای حریق در ارتفاعات خاییز کهگیلویه بوده و امیدواریم تا قبل از شب بتوانیم آن را مهار کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد بحران و نیروهای مردمی در منطقه حضور داشته و در ارتفاعات مشغول مهار اتش سوزی هستند.

به گزارش تسنیم، شعله‌های آتش در روز هشتم خرداد ماه امسال ارتفاعات خاییز کهگیلویه را در هم نوردید و 200 هکتار از این ارتفاعات را با خاک یکسان کرد، ارتفاعات خاییز کهگیلویه هم مرز با شهرستان بهبهان در استان خوزستان بوده که در آتش سوزی گذشته نیز شعله‌های آتش از همین منطقه به حوزه استحفاظی کهگیلویه سرایت کرد.

تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321760
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما