دوشنبه 16 تیر 1399 - 15:40

بررسی هایما S5

معرفی کلی هایما S5

هایما S5

بویرنیوز: هایما اس 5 یک کراس اوور کامپکت شهری است که توسط ایران خودرو در ایران مونتاژ می‌شود. ایران خودرو پس از عرضه هایما اس 7 و موفقیت نسبی آن و نیز بازار داغ کراس اوورها و شاسی بلندهای کوچک، تصمیم به تولید S5 در ایران گرفت. فروش هایما اس 5 از مدتی قبل آغاز شده و اکنون به دست مشتریان می‌رسد.

طراحی خارجی هایما S5

هایما S5

هایما اس 5 از نظر طراحی بدنه وضعیت نسبتا مطلوبی دارد و به نظر می‌رسد چینی‌ها توانسته‌اند با الگو گرفتن از خودروهای کره‌ای، محصول نسبتا زیبایی طراحی کنند. البته این زیبایی مطلق نیست و ما فقط در مقایسه با سایر خودروهای چینی و حتی سایر محصولات هایما می‌گوییم که اس 5 زیباست!

طراحی بدنه هایما اس 5 به گونه‌ای است که ما را به یاد برخی خودروهای کره‌ای از جمله هیوندای سانتافه می‌اندازد و ظاهرا طراحان چینی‌ الگوبرداری از کره‌ای‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند. البته وقتی از نزدیک به هایما اس 5 نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که با یک کراس اوور ارزان قیمت و حتی سطح پایین روبه‌رو هستیم.

طراحی کابین هایما S5

کابین هایما S5

با ورود به داخل کابین چند نکته توجه شما را جلب خواهد کرد. اول تریم دو رنگی که کمی جذابیت را به کابین تریق کرده است. مسئله مهم بعدی، استفاده از پلاستیک سفت و خشک است که بیشتر بخش‌ها از جمله داشبورد را پوشانده است. یک نمایشگر 7 اینچی در مرکز داشبورد قرار گرفته اما دسترسی به آن بسیار سخت است و باید بگوییم نبودن آن گزینه معقول‌تری بود تا اینکه به این شکل بخواهد موجب اذیت استفاده کننده شود.

اما هایما اس 5 از نظر آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی وضعیت مطلوبی دارد. از مهم‌ترین آپشن‌های در نظر گرفته شده برای آن می‌توانیم به 6 ایربگ، سیستم‌های ترمز ABS, BAS, EBD, HSA, ESP و TCS، صفحه نمایش 7 اینچی و سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 عدد توییتر، سنسور دنده عقب، دوربین 360 درجه، ایموبلایزر، ایزوفیکس، نمایشگر میزان باد لاستیک TPMS، سانروف، کروز کنترل و خروجی 12 ولتی اشاره کنیم.

مشخصات فنی هایما S5

مشخصات هایما S5

موتور به کار رفته در هایما اس 5، حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و به پرخوران توربوشارژر مجهز شده است. قدرت این موتور به 161 اسب بخار و گشتاور آن به 223 نیوتن متر می‌رسد. این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT، به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. به این ترتیب هایما اس 5 با وجود وزن بالای 1400 کیلوگرم، هرگز خودرو سریعی نیست و نمی‌توان انتظار یک عملکرد عالی را از آن داشت. به علاوه اینکه استفاده از توربوشارژر می‌تواند موجب بالا رفتن استهلاک و پایین آمدن عمر مفید موتور شود. باتوجه به استفاده از موتور توربو، بهتر است از بنزین سوپر برای هایما S5 استفاده شود.

قیمت هایما S5

هایما S5

نتیجه گیری نهایی

هایماS5 توربو در ابتدا قرار بود با قیمت منطقی تری توسط ایران خودرو به بازار خودرو عرضه شود اما در عمل قیمت بالاتر از حد تصوری برای این ماشین چینی اعلام شد. باتوجه به سابقه هایما اس7، باید بگوییم هایما s5 توربو هم یک خودرو متوسط چینی است و نمی‌توان انتظار چندانی از آن داشت. به علاوه قیمت بسیار بالا در بازار، نشان از ارزش خرید پایین آن دارد. پیش از خرید هایما S5، بهتر است نگاهی هم به سایر خودروهای حاضر در این کلاس از جمله جک S5 کارکرده، هاوال H2 کارکرده، چری تیگو5، جک S3 صفر کیلومتر بیندازید که به نظر گزینه های منطقی تری در این بازه قیمتی به حساب می آیند. حتی در این بازه قیمتی رقبای دیگری همچون سایپا سراتو دست دوم و اکسنت کرمان موتور دست دوم هم وجود دارد که برای خرید یک خودرو دست دوم سدان گزینه‌های مناسبی به شمار می‌روند.

در حال حاضر بهترین گزینه صفر کیلومتر در این بازه قیمتی جک s3 کرمان موتور می باشد که بازار خرید وفروش به مراتب بهتری نسبت هایما s5 ایران خودرو دارد. در پایان فیلم ببرسی این خودرو را تماشا کنید:

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321736
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما