چاپ این برگه

اپلیکیشن پنتل؛ پیام‌رسانی همه فن حریف

بویرنیوز: اپلیکیشن پنتل یک برنامه همه کاره‌ای بوده که تقریباً در هر پلتفرمی در دسترس است. در این مطلب قصد داریم به طور دقیق به بررسی این برنامه و قابلیت‌های آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

نگاهی به اپلیکیشن پنتل و امکانات آن

پنتل یک برنامه چند منظوره است که برای اهداف متنوعی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در اولین قدم، این برنامه یک پیام‌رسان معمول است که برای آن امکان علاوه‌بر رد و بدل کردن پیام متنی، امکان برقراری تماس صوتی و تصویری نیز در نظر گرفته شده است. البته این تنها بخش کوچکی از امکاناتی است که این برنامه ارائه می‌دهد. در برنامه پنتل، امکان ایجاد گروه و یا ارتباط ازطریق موقعیت مکانی نیز در نظر گرفته شده است. در این برنامه حتی محیطی شبیه به اینستاگرام طراحی شده است که کاربران می‌توانند از طریق اشتراک گذاری پست‌های مورد علاقه خود با دوستان، نظرات آنها را درخصوص آنها جویا شوند.

محیط نرم‌افزار پنتل

زمانیکه که پنتل را نصب کردید، در اولین ورود به برنامه از شما درخواست می‌شود که شماره تلفن خود را وارد کنید. برای صحت شماره وارد شده، کدی 5 رقمی به آن ارسال می‌شود که در مرحله بعد باید آن را وارد کنید. توجه داشته باشید که برای ثبت نام در برنامه باید از شماره‌ای حقیقی استفاده کنید و شماره‌های جعلی موجود در اینترنت برای این هدف، مناسب نیستند.

محیط نرم‌افزار پنتل در اولین نگاه شبیه به یک برنامه پیام‌رسان معمول است. در اولین گام با سه گفتگو و دو پیام جدید روبه‌رو می‌شود؛ یک پیام خوشامدگویی از سمت پنتل، کانال اختصاصی پنتل و صفحه Saved Message برای ذخیره اطلاعات شخصیتان. به غیر از قابلیت سوم که کاربردی و مشابه با قابلیت Saved Message تلگرام است، دو پیام دیگر اسپم و غیرضروری هستند. کمتر برنامه‌ای را می‌بینیم که این روزها برای عضویت کاربر از آن تشکر کرده و یا خوشامدگویی کند، چرا که این پیام‌ها در بدو ورود کاربر می‌توانند بیشتر از جهات منفی تأثیرگذار باشند تا مثبت.

از طرف دیگر، عضو شدن در کانال پنتل به طور پیش‌فرض و بدون اختیار کاربر، چیزی که مورد پسند عموم کاربران باشد. با این حال، خوشبختانه امکان خروج از این کانال با گزینه Unfollow در نظر گرفته شده است.

در پایین محیط برنامه و در کنار گزینه Home (با آیکون خانه)، گزینه ترند (با آیکون شعله آتش) در نظر گرفته شده است. همانطور که از شکل آن پیداست، در این بخش شما می‌توانید جدیدترین ترندهای روز را دنبال کنید. پربازدیدترین اتفاق‌های روز می‌تواند شامل عکس و یا صدا و ویدئو باشد. قدرت عمل شما در این بخش بسیار بالا است.

شما می‌توانید محتوای این بخش را لایک کنید، برای منتشر کننده آن نظر ارسال کنید و نظرات دیگر کاربران را مشاهده کرده و با آنها به گفتگو بپردازید. نکته کاربردی ماجرا اینست که شما حتی می‌توانید این مطالب را برای دوستان خودتان در بخش پیام‌رسان برنامه نیز ارسال کنید. همچنین امکان مشاهده محتوای مورد نظر را در کانالی که آن را به اشتراک گذاشته نیز دارید. بدین ترتیب با مشاهده کانال منتشر کننده آن در صورت تمایل، آن را دنبال (Follow) کنید.

نکته: اگر در میان مطالب ترند، به موردی مشاهده کردید که محتوای نامناسبی به نظر می‌آمد، امکان گزارش آن به تیم پشتیبانی برای بررسی در نظر گرفته شده است.

گزینه دیگری منوی پایین برنامه قرار گرفته و آیکون Location برای آن در نظر گرفته شده، دوست‌یابی براساس موقعیت مکانی است. این قابلیت پنتل، مشابه با آن چیزی است که پیش‌تر در برنامه ویچت دیده بودیم. با روشن کردن موقعیت مکانی، در این بخش می‌توانید افرادی که در نزدیکی شما از این برنامه استفاده می‌کنند و آنها هم قصد پیدا کردن دوست دارند را پیدا کنید. برای این کار کافیست پس جستجو، بر روی عکس آنها کلیک کرده تا وارد پروفایلشان شوید. از طریق این قابلیت امکان دوست‌یابی و گفتگو با افراد جدید در پنتل وجود خواهد داشت.

گزینه بعدی در منوی پایین برنامه که شبیه به دوربین است، برای استفاده از قابلیت‌های تماس‌های صوتی و تصویری است. چهار گزینه در این بخش در نظر گرفته شده است که به کنفرانس تصویر، کنفرانس تصویر گروهی، کنفرانس صوتی و کنفرانس صوتی گروهی تقسیم بندی شده‌اند. پس از انتخاب نام برای این کنفرانس و کلیک برروی گزینه Next همه چیز آغاز می‌شود و شما می‌تواند دوستان و یا همکاران خود را به این تماس اضافه کنید.

اما نکته عجیب ماجرا اینست که هر گونه تماس، چه صوتی و چه تصویری که در این برنامه انجام می‌شود، به‌صورت خودکار در صفحه گفتگو با برنامه پنتل در لیست چت‌ها وجود دارد، ذخیره می‌شود. یعنی فارغ از آنکه شما تصمیمی برای ذخیره یا حذف آن گرفته باشد، این فایل‌ها در خود برنامه ذخیره خواهند شد. هر چند که امکان حذف این فایل‌ها در برنامه در نظر گرفته شده است، اما ذخیره آن بدون انتخاب کاربر، ایده چندان جالبی به نظر نمی‌آید.

در آخرین گزینه از منو پایین صفحه، ربات‌های سرگرم کننده‌ای برای اوقات فراغت کاربران در نظر گرفته شده‌اند. جهان چهره، ایران چهره، کاریکاتور و … ربات‌هایی هستند که با دریافت یک عکس در آن چهره شخص به وضوح مشخص باشد، به شما می‎گویند که شبیه به کدام سلبریتی ایرانی یا خارجی هستید و یا تصویر شما را به صورت کاریکاتور نمایش می‌دهند.

تنظیمات کامل و جامع برنامه

در منوی سه خط که در سمت چپ بالای برنامه قرار گرفته، مجموعه کاملی از تنظیمات را مشاهده خواهید کرد. از شروع گفتگوی جدید و اشتراک گذاری محتوا و ساخت پیج گرفته تا تنظیمات و تغییر شماره حساب کاربری و دعوت از دوستان. در بخش Setting برنامه 4 بخش در نظر گرفته شده است. در بخش Account امکان تغییر یا اضافه کردن عکس، نام کاربری، موقعیت مکانی، توضیحات و نام و تغییر شماره تلفن وجود دارد.

در بخش Privacy هم همانطور که از نام آن پیداست، می‌توانید برای برنامه رمز عبور، قفل و ایمیل برای بازیابی اکانت انتخاب کنید. در Advanced Settings تنظیمات مربوط به دانلود خودکار محتوا، کاربران بلاک شده، نمایش زمان آنلاین بودن، امکان دعوت و برقراری تماس قرار گرفته است. همچنین می‌توان با انتخاب گزینه Invisible کاربران دیگر قادر به ردیابی فعالیت شما در این برنامه نیستند. در قسمت Active Sessions شما می‌توانید تعداد دستگاه‌های فعال با اکانت خود را مشاهده کرده و در صورت نیاز آنها را حذف کنید. در بخش تنظیمات پیشرفته امکان اسکن کدهای QR نیز در نظر گرفته شده است.

در بخش General امکان تنظیمات عمومی برنامه، مانند تغییر زبان، اطلاع از وضعیت حافظه اشغال شده توسط فایل‌ها و حذف آنها در صورت نیاز، تنظیمات صدا و اعلانات، دسترسی به مخاطبین و تماس‌ها، تهیه نسخه بکاپ از پیام‌ها و تغییر تم‌ برنامه در نظر گرفته شده است. همچنین در بخش Help شما می‌توانید با ارسال پیام به تیم پشتیبانی، مشکلات خود را با آنها در میان بگذارید.

در نهایت در بخش Pantel اطلاعاتی در رابطه برنامه و نسخه فعلی آن، قوانین و سیاست‌های آن قرار گرفته است. در این بخش امکان حذف اکانت و یا خروج از آن نیز در نظر گرفته شده است. در مجموع تنظیمات برنامه پنتل مجموعه‌ای از تمام گزینه‌های مورد نیاز را پیش روی کاربر قرار داده است و از این منظر یک پیام‌رسان و شبکه اجتماعی کاملاً استاندارد به نظر می‌آید.

دانلود برنامه Pantel

وبسایت رسمی برنامه پنتل، امکان دانلود این برنامه را در پلتفرم‌های مختلف فراهم کرده است. اگر از کاربران گوشی‌های اندروید هستید، می‌توانید پنتل را از گوگل پلی استور دانلود کنید. برای کاربران iOS هم امکان دانلود این برنامه از طریق سیبچه و اناردونی در نظر گرفته شده است. نکته مهم در خصوص پنتل اینست که امکان نصب این برنامه هم در سیستم عامل ویندوز و مک و هم لینوکس در نظر گرفته شده است. البته در صورتیکه تمایلی به نصب برنامه ندارید، می‌توانید از نسخه Web آن استفاده کنید. به‌طور کلی ارائه این برنامه در تمامی پلتفرم‌ها پرطرفدار، امکان استفاده آسان از آن در هر شرایطی را فراهم می‌کند.

آیا شما تجربه استفاده از برنامه پنتل را داشته‌اید؟ به ما بگویید، از کدامیک از بخش‌های این برنامه بهترین و بیشترین استفاده را کرده‌اید و کدام بخش آن از دیدگاه شما نیاز به بهبود دارد؟

سخت افزارمگ