دوشنبه 16 تیر 1399 - 15:03

ایرانسل و همراه اول اخطار گرفتند!

پس از گرانی و حذف بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل و همراه اول، مقامات مختلف در وزارت ارتباطات و سازمان رگلاتوری از غیر قانونی بودن آن خبر دادند. دیروز هم رگلاتوری به اپراتورها ضرب العجل 24 ساعته داد تا ضمن بازگردانی بسته‌های حذف شده، مبالغ اضافی اخذ شده از مشترکین را به آنها بازگردانند. اما حالا در روز یکشنبه شاهد اتفاق جدیدتر و حذف دوباره بسته‌ها هستیم.

بویرنیوز: پس از گرانی و حذف بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل و همراه اول، مقامات مختلف در وزارت ارتباطات و سازمان رگلاتوری از غیر قانونی بودن آن خبر دادند. دیروز هم رگلاتوری به اپراتورها ضرب العجل 24 ساعته داد تا ضمن بازگردانی بسته‌های حذف شده، مبالغ اضافی اخذ شده از مشترکین را به آنها بازگردانند. اما حالا در روز یکشنبه شاهد اتفاق جدیدتر و حذف دوباره بسته‌ها هستیم.

233.jpg

روز گذشته مجید حقی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرگزاری مهر از اعلام ضرب العجل 24 ساعته با همراه اول و ایرانسل برای بازگردانی بسته‌های حذف شده و همچنین عودت مبالغ اضافی اخد شده از مشترکین خبر داد.

حقی گفته بود افزایش قیمت و کاهش حجم بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل بدون مجوز از رگلاتوری انجام شده است، به این ترتیب آن را تخلف خواند و هشدار داد اگر اقدام به بازگردانی تغییرات و مبالغ اضافی دریافت شده از کاربران نکنند، با جریمه روبرو خواهند شد.

این مقام مسئول در رگلاتوری گفت: به اپراتورها مهلت داده شده است که ظرف همین امروز (شنبه) و هرچه سریع‌تر این تغییرات را اصلاح و بسته‌ها را به حالت قبل بازگردانند.

حقی از مشترکین ایرانسل و همراه اول خواست در صورتی که تا روز یکشنبه بسته‌های اخیراً خریداری شده آنها اصلاح نشد، از طریق سامانه 195 اقدام به ثبت شکایت کنند.

554545445.jpg

هم زمان محمد امامی، مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس ارتباطی و فناوری ارتباطات هم به اپراتورهای متخلف هشدار داد. امامی در این باره عنوان کرد: ظرف ۲۴ ساعت آینده اپراتورها باید با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات قیمت بسته‌های اینترنتی را به نرخ گذشته بازگردانند و در صورت عدم اجرا اپراتورهای متخلف با جریمه مواجه خواهند شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس ارتباطی و فناوری ارتباطات  در همین باره افزود: اپراتورها موظف هستند اضافه دریافت از مشترکانی که اقدام به خرید بسته‌های اینترنتی که قیمت آن مورد تأیید سازمان قرار نگرفته را عودت دهند و سازمان تنظیم مقرارت پیگیر این موضوع خواهد بود.

Screenshot_2020-07-05-14-59-10-022_ir.mci.ecareapp.png

حالا در روز یکشنبه شاهد تحول در بسته‌های ایرانسل هستیم. این اپراتور بسته‌های پیشین خود را بازنگردانده اما در عوض بسته‌های ترکیبی جدید را حذف کرده است. حالا بیشینه بسته یک ماهه ایرانسل تنها 2 گیگابایت است. جالب اینکه دیگر ایرانسل در اپلیکیشن ایرانسل من بسته‌های بلند مدت را نمایش نمی‌دهد و انتخاب کاربران حداکثر به بسته‌های یک ماهه محدود می‌شود.

Screenshot_2020-07-05-15-22-03-246_com.mtni.myirancell.jpg

حالا پرظرفیت ترین و بلندمدت ترین بسته ایرانسل یک ماهه 2 گیگابایتی است!

در آن سو همراه اول هیچ تغییری در بسته‌های خود نداده است و همچنان بسته‌های گران و با حجم کمتر به فروش می‌رسد. حالا باید تا پایان روز یکشنبه منتظر ماند و دید پرونده گران فروشی و تخلف اپراتورهای همراه به کجا می‌رسد.

با توجه به اینکه مسئولان مختلف در وزارت ارتباطات و سازمان رگلاتوری از تخلف اپراتورها گفته‌اند، مشخص نیست تا همین جا هم با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد یا نه.

 

شهر سخت افزار

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321718
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا امیری گفت:

    این مملکت خیلی وقته که خر تو خر شده
    اگه دولت عرضه داشت که قانون رو به این دو کلاه بردار دیکته کنه مت با کله میرم تو دیوار بتنی

دیدگاه شما