دوشنبه 16 تیر 1399 - 14:12

قابل توجه شهرداران کهگیلویه و بویراحمد!

مهدی گودرزی

کسب درامد شهرداری ها در میان کشورها مختلف و متفاوت میباشد و درکشور ما به شهرداریها اجازه کسب درامد بصورت خصوصی و مستقل داده شده است.

ساختار شهرداری در استان ما به مقیاس جمعیتمان بزرگ و گسترده و پرهزینه میباشد و به نوعی جز هزینه مبنای درامدی خاصی ندارند وفعالیتهایی انجام میدهند که درحوزه و جایگاه انها نیست و گاها مدیران شهرداری به جای تمرکز در مسایل درامد زایی تمام ذهن و تفکر خود را معطوف جنگهای زری گری سیاسی و همراهی با اقلیت و اکثریت شوراها میکنند و جز مدیریت هزینه توانایی خاص دیگری از خود بروز نمیدهند.

اگر هزینه‌های آب، برق و گاز که توسط شهرداری ازمردم گرفته میشود در مکان مناسب خود هزینه شود شاید دچاراین همه سردرگمی و شلوغی نباشیم.

در اینجا شهرداری اول آسفالت میکند و بعد دیگر ادرات آب و گاز میکشند اما در دیگر شهرداریهای پیشرفته تا خانه و فاضلاب ساخته نشود اجازه آسفالت نمیدهند اما اینجا سیاست حرف اول را می‌زند و تخصص معنایی ندارد.

ایا شهرداری‌ نمیتواند مالیات بر خانه های مسکونی اجاره ای را مشخص و انها را وصول نماید تاهم نظارت بر نرخ کرایه ها بیشتر شود و هم بتوان از نرخ های سرسام آور اجاره جلوگیری کرد و خانه های خالی را مالیات بیشتری وضع نمایند و انها را مجبور به اجاره دادن نمایند و دراین زمینه کمکی نیز به مردم بنمایند چرا که خطر پشت بام خوابی بعلت گرانی اجاره استان ما را نیز تهدید میکند.

متاسفانه شهرداران ما به جای تخصص و تفکر در منابع درآمدی ناله کمبود بودحه سر میدهند و فقط مدیران هزینه ای هستند و بامدیریت بحران هم شناختی ندارند شاید واجب باشد از مشاوره های تخصصی دراین زمبنه استفاده کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321703
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما