یکشنبه 15 تیر 1399 - 15:51

ثروتمندترین فرد جهان دوباره رکوردشکنی کرد!

بویرنیوز: همه ما می‌دانیم که تجارت و مباحث اقتصادی، فراز و نشیب‌های زیادی دارد، اما ظاهراً این مسئله برای جف بزوس به شکل دیگری است و سرمایه او مدام در حال بیشتر شدن است! بر اساس جدیدترین گزارش بلومبرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل آمازون در حال حاضر سرمایه‌ای 172 میلیارد دلاری دارد که یک رکورد جدید برای ثروتمندترین فرد جهان محسوب می‌شود.

این هفته بزوس توانست رکورد مالی قبلی خود را که پیش از جدا شدن از همسرش به ثبت رسیده بود، بشکند و رکورد جدیدی را به جا بگذارد. سال گذشته، این زوج پس از 25 سال زندگی مشترک از یکدیگر جدا شدند. در جریان این جدایی، 25 درصد از سهام بزوس در آمازون به همسر وی، خانم مکنزی، تعلق گرفت که چیزی نزدیک به 4 درصد از سهام کل شرکت است.

دارایی خانم مکنزی هم در چند وقت اخیر رکورد شکنی کرده است. او در حال حاضر 57 میلیارد دلار سرمایه دارد که باعث می‌شود در جایگاه دوازدهم از ثروتمندترین افراد جهان قرار بگیرد. به گزارش بلومبرگ،‌ دارایی او در مقایسه با سال گذشته 54 درصد رشد داشته و یا به عبارتی 20 میلیارد دلار بیشتر شده است.

جف بزوس، ثروتمندترین فرد جهان

بخش عمده‌ای از دارایی جف بزوس از شرکت آمازون است. او در حال حاضر 57 میلیون سهم در اختیار دارد که تقریباً معادل 12 درصد از کل سهام شرکت است. ارزش سهام او نسبت به سال گذشته 56 درصد بیشتر شده که این مسئله بیش از هر چیز به شیوع ویروس کرونا مربوط می‌شود. در حالی که اغلب فروشگاه‌های فیزیکی در پی شیوع گسترده کرونا تعطیل یا بسیار کم رونق شده‌‌اند، فروش خرده‌فروشی آنلاین آمازون به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

البته با وجود رشد فروش آمازون، مسئولان این شرکت در ماه‌های اخیر متهم شده‌اند که سلامت کارگران خود را به خطر انداخته‌اند و پول مناسبی هم به آن‌ها پرداخت نمی‌کنند. آمازون برای کاستن از حجم این انتقادها، این هفته اعلام کرده که 500 میلیون دلار پاداش برای کارگران خط مقدم خود که طی ماه ژوئن مشغول به کار بوده‌اند، در نظر گرفته است. این پاداش علاوه بر افزایش حقوق 2 درصدی است که در اواخر ماه مه اعمال شد.

آمازون هنوز هیچ واکنشی در خصوص میزان دارایی اعلام شده برای جف بزوس نداشته است.

دیجی رو

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321610
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما