یکشنبه 15 تیر 1399 - 15:45

سونی برای اولین بار پس از 60 سال نام خود را تغییر می‌دهد!

غول تکنولوژی ژاپنی تصمیم دارد که نام خود را پس از 60 سال به «گروه سونی» تغییر دهد.

بویرنیوز: براساس گفته‌های مسئولان سونی در شعبه چین، روز گذشته و در آخرین جلسه‌ سهام‌داران این شرکت، تایید شد که نام آن به «گروه سونی» (Sony Group) تغییر پیدا کند. گفته می‌شود که این تغییر در آوریل سال 2021 عملی خواهد شد.

شرکت ژاپنی سونی (Sony) که محوریت فعالیت‌های آن تولید محصولات الکترونیکی است، در سال 1946 توسط جینگ شندا و شودا موریتا پایه‌گداری شد. امروزه، مرکز فعالیت‌های این شرکت در Sony City در توکیو قرار دارد.

این اولین بار در طول 60 سال گذشته است که نام سونی تغییر پیدا می‌کند. این تغییر نام یک جهت‌گیری رو به گسترش را در فعالیت‌ها و هویت سونی به همراه خواهد داشت. همان‌طور که گفته شد، توسعه‌ الکترونیک تجارت اصلی سونی است و این تغییر برند، به این معنی است که پای این شرکت به خدمات اقتصادی و دیگر تجارت‌ها نیز باز می‌شود. هدف سونی همگام کردن این فعالیت‌ها در کنار فعالیت‌های مربوط به محصولات الکترونیک است.

مدیر عامل سونی، یوشیدا کنیچیرو بیان داشت: ما تصمیم داریم که نام شرکت را به گروه سونی (Sony Group) تغییر دهیم، زیرا قصد داریم که از گستردگی برند تجاری خود برای پیشرفت، توسعه و تکامل فعالیت‌های تجاری‌مان استفاده کنیم.

نام سونی در ابتدا «سونی» نبود!

نام اصلی سونی، شرکت «صنعت ارتباطات مخابراتی توکیو» بود. اما این اسم در سال 1958 به سونی تغییر یافت. نام سونی نشانگر هدف این شرکت برای ساخت یک برند جهانی بود. یوشیدا باور دارد که تغییرات پیش رو، باعث پیشرفت این شرکت به سطحی جدید خواهد شد.

مدت زمانی است که منتقدان این شرکت، باور دارند که به خاطر گستردگی فعالیت‌های سونی، این شرکت دچار زیان‌هایی شده است. سرمایه‌گذاران معمولاً از خرید سهام در شرکت‌هایی که تجارت‌های متنوعی را دنبال می‌کنند خودداری می‌کنند؛ در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌ها در ژاپن، به خصوص هیتاچی، سعی کرده‌اند که فعالیت‌های غیراصلی خود را کنار بگذارند.

بااین‌حال، با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از افراد متوجه شدند که مدل تجارت گسترده سونی دارای برتری‌هایی نیز هست: بازی‌ها، موسیقی و دیگر تجارت‌های سرگرمی می‌توانند به نیازهای مصرف‌کنندگانی که از خانه خارج نمی‌شوند پاسخ دهند. این می‌تواند ضرر ایجاد شده در خرید محصولات الکترونیکی را جبران کند.

سونی در حال حاضر 1500 سهامدار دارد

به گفته‌ تحلیل‌گران، سهام‌داران مایلند بدانند که آیا این شرکت می‌تواند در زمان‌های عادی و پس از پایان پاندمی کارکرد هماهنگ تجارت‌های مختلف خود را حفظ کند یا خیر. ریوسوکه کاتسورا، از شرکت اوراق بهادار SMBC Nikko بیان داشت که با تغییر نام، سونی می‌تواند تبدیل به یک شرکت منحصر به فرد شود که از فعالیت گروهی سود می‌برد.

در ساختار فعلی، سونی مدیریت کل گروه و تجارت الکترونیک را برعهده دارد. پس از انتقال تجارت الکترونیک به شرکت هولدینگ ایجاد شده با نام فعلی، قسمت پشتیبانی لجستیک مستقل خواهد شد. گروه جدید روی منابع انسانی تمرکز خواهد داشت و تخصیص هزینه‌ها به سمت بیشینه‌ کردن هم‌افزایی داخلی این شرکت پیش خواهد رفت.

دیجی رو

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321605
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما