چاپ این برگه

واکنش وزارت ارتباطات به افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی: اپراتورها تخلف کردند، قیمت‌ها باید به قبل بازگردد

بویرنیوز: به دنبال افزایش قیمت ناگهانی قیمت بسته‌های اینترنت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، معاون وزارت ارتباطات در مصاحبه‌ای این عمل را تخلف خوانده و اعلام کرد که باید قیمت‌ها به نرخ‌های قبل بازگردند.

افزایش قیمت اخیر در قیمت بسته‌های اینترنتی کوتاه مدت و حذف بسیاری از بسته‌های بلند مدت شرکت‌های ایرانسل و همراه اول و در کنار آن تغییر نوع ترافیک ارائه شده به کاربر و افزایش سهم ترافیک داخلی و کاهش سهم ترافیک بین‌الملل طی روزهای گذشته بحث‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی و بین کاربران ایجاد کرد.

در برخی بسته‌ها با حسابی سرانگشتی می‌توان گفت برای دریافت یک بسته مشابه بسته‌های قبلی باید تا دو برابر هزینه پرداخت کرد. نکته مهم این بود که این اقدام در هر دو اپراتور به صورت همزمان و کاملاً هماهنگ انجام شده است.

اما پس از گسترش این اعتراضات وزارت ارتباطات نسبت به افزایش قیمت‌ها واکنش رسمی نشان داده و حسین فلاح جوشقانی، معاون این وزارت‌خانه که همزمان ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز برعهده دارد با انتشار پستی در حساب توییتر خود اعلام نموده که این اقدام یک تخلف است:

بالابردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه، در حالی که مردم به دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کرده‌اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است. برخورد قانونی با اپراتورهای متخلف از صبح با ارسال اخطار آغاز شد. قیمتها باید به قبل بازگردد.

irmci-irancell-2.jpg

شهر سخت افزار