جمعه 23 فروردین 1392 - 0:23

حاشیه های داغ و خواندنی یک همایش انتخاباتی

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، نخستین گردهمایی حامیان حسن روحانی تحت عنوان همایش دعوت از وی برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم صبح امروز در مجتمع آدینه در شمال غرب تهران برگزار شد.

این همایش حاشیه‌هایی داشت که برخی از آنها در پی می‌آید:

*مجتمع آدینه از مجتمع‌های نوساز و بسیار شیک منطقه شمال غرب تهران است که البته درباره مالکیت آن روایتهای مختلفی وجود دارد و به یکی از مراکز مهم تجمع سیاسیون اصولگرا و اصلاح‌طلب در آستانه انتخابات تبدیل شده است.

*مهمانان همایش دعوت از روحانی در بدو ورود به خیابان شقایق منشعب از بزرگراه آبشناسان با خودروهای گرانقیمتی مواجه شدند که روی آنها آدرس محل برگزاری «همایش حامیان دکتر روحانی» نصب شده بود.

*قرار بود همایش انتخاباتی روحانی ساعت 9 صبح آغاز شود اما به دلیل نامعلومی که مجری برنامه به آن اشاره نکرد، با تاخیر 45 دقیقه‌ای آغاز شد.

*در بدو ورود به مجتمع و سالن اصلی آن با پلاکاردهای بزرگی مواجه شدیم که تصویر روحانی و شعار انتخاباتی وی که موید خبر دو روز پیش فارس بود، حک شده بود: دولت تدبیر و امید با دکتر روحانی.

*مراسم با قرائت قرآن توسط منصور قصری‌زاده که برخی او را از اقوام نزدیک مدیر مسئول روزنامه کیهان می‌دانند آغاز شد و اجرای برنامه را نیز غفاری از مجریان کهنه‌کار تلویزیون که البته مدتی نیز مسئول روابط عمومی شهرداری تهران در زمان غلامحسین کرباسچی بود، بر عهده داشت.

*حضور فاطمه و یاسر هاشمی فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این همایش بیش از هر چیز دیگری نظر خبرنگاران را به خود جلب کرده بود.

بحث خبرنگاران شد، جالب است بدانید که حضور چشمگیر آنها به ویژه خبرنگاران رسانه‌های خارجی خودش از حاشیه‌های غالب بر متن همایش انتخاباتی روحانی بود.

*در این مراسم گفته شد که هموطنانمان از قومیت‌ها و طوایف مختلف حضور دارند که البته در این میان سهم خوزستانی‌ها با لباس‌های محلی بیش از بقیه بود.

*برخی مدیران مترو در زمان مدیریت محسن هاشمی رفسنجانی و همچنین چهره‌های نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله محمدحسن غفوری فرد از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

در این میان البته حضور فریدون جیرانی کارگردان و منتقد سینما برای حضار جالب توجه بود که برخی از آن به عنوان آغاز فرایند تولید فیلم انتخاباتی روحانی تعبیر می‌کردند.

*علاوه بر روحانیون نزدیک به هاشمی همچون علی عسگری و سیدمحمود علوی و تعدادی از طلاب، علی یونسی وزیر اطلاعات خاتمی، محمد علی زم رئیس سابق حوزه هنری، ذاکری و  اشرفی اصفهانی از چهره‌های نزدیک به کروبی و خاتمی و شهیدی باجناق ناطق نوری که مدتی نیز سرپرستی بازرسی ویژه ریاست جمهوری دولت احمدی‌نژاد را بر عهده داشت، در همایش حضور داشتند.

*در بدو ورود به مراسم به مهمانان کتابچه زندگینامه حسن روحانی که شامل سوابق و کارنامه وی در طول انقلاب و همچنین تصاویر او و نظرات بزرگان نظام درباره این نامزد ریاست جمهوری بود اهدا شد.

همچنین نشریه‌ای چهار برگی تحت عنوان «سرو» از سوی ستاد جوانان و دانشجویان حامی روحانی به پیوست یک نسخه از روزنامه عصر اقتصاد که صفحه اول آن به معرفی روحانی اختصاص داشت در مراسم توزیع شد.

در این ویژه‌نامه که بالای آن عبارت «تنها سرو می‌داند که در زمستان چه گذشته است» حک شده، علاوه بر انتشار مطلبی تحت عنوان «همه چیز درباره دکتر روحانی» دیدگاه‌ها و برنامه‌های وی نیز تبیین شده است.

*مهمانان هنگام ورود به سالن همایش با پلاکاردی مواجه می‌شدند که روی آن از طرف حزب اعتدال و توسعه عبارت «به استقبال شیخ حماسه‌آفرین آمده‌ایم» نوشته شده بود.

*هنگام ورود حسن روحانی به سالن تعداد انگشت‌شماری از حاضران با کف‌زدن از وی استقبال کردند که بلافاصله با صلوات حضار مجبور به سکوت شدند.

*پس از قرائت قرآن کریم حجت‌الاسلام رستگاری در همان آغاز جلسه، فضا را معطر از نام حضرت فاطمه زهرا (س) کرد و به مناسبت ایام فاطمیه به ذکر مناقب و مصائب آن حضرت پرداخت.

وی در انتهای سخنانش ابراز امیدواری کرد حسن روحانی به تبعیت از علی (ع) و فاطمه زهرا (س) مجاهدانه از حریم قرآن و اسلام و میراث شهدا و امام امت سرسختانه دفاع کند و از حضرت زهرا (س) استعانت خواست وی را در این راه مهم مدد دهد.

*محمدرضا نعمت‌زاده رئیس ستاد انتخابات روحانی و محمدباقر نوبخت سخنگوی وی از جمله سخنرانان اصلی این مراسم بودند و روحانی نیز پس از آنها در جمع حامیانش درباره مهمترین مسائل روز و برنامه‌ها و شعارهایش سخنرانی کرد.

هنگامیکه روحانی در بخشی از سخنانش به انتقاد از دولت پرداخت و مسئولان دولت را مخاطب قرار داد که با چه حقی دست در جیب مردم می‌کنند و نصف پول آنها را برمی‌دارند و همچنان شعار می‌دهند یکی از حضار با صدای بلند فریاد زد ایول‌الله دکتر که این اقدام وی هم خنده حضار را در پی داشت و هم تشویق روحانی توسط آنها.

*روحانی در سخنانش از تشکیل دولت تدبیر و امید برای نجات اقتصاد ملی و تعامل سازنده با دنیا و احیای اخلاق در جامعه سخن گفت و وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات منشور حقوق شهروندی را تدوین می‌کند.

وی هنگامیکه خواست شعار انتخاباتی خود را اعلام و دلیل انتخاب آن را تبیین کند به شعر مشهوری از یکی از بزرگان ادبیات ایران متوسل شد و گفت: مسلمانان مرا وقتی دلی بود/که با وی گفتمی گر مشکلی بود/به گردابی چو می‌افتادم از غم/به تدبیرش امید ساحلی بود.

روحانی سخنان خود را اینگونه تمام کرد: زنده باد اخلاق، زنده باد صداقت، زنده باد حقوق شهروندی، زنده باد اعتدال، زنده باد تدبیر و امید و زنده باد اسلام و ایران.

*پس از پایان رسمی همایش و خروج مهمانان از مجتمع آدینه مسئولان ستاد انتخابات روحانی پشت درهای بسته اقدام به برگزاری جلسه داخلی خود برای هماهنگی فعالیت‌های انتخاباتی روحانی کردند.

*از دیگر نکات جالب توجه در این مراسم عدم مصاحبه فرزندان هاشمی رفسنجانی با خبرنگاران و خروج فوری آنان از محل برگزاری همایش بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=32155
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما