شنبه 14 تیر 1399 - 22:19

استفاده از ماسک در تمامی اماکن کهگیلویه و بویراحمد اجباری شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاد از ماسک در تمامی اماکن، تجمعات و ادارات این استان اجباری است و تمامی این اماکن توسط تیم های نظارتی علوم پزشکی استان بررسی و با متخلفان برخورد خواهد شد.

بویرنیوز: حسین کلانتری روز شنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: با افراد سهل انگار مبتلا به بیماری کرونا که در اماکن و ادارات عبور و مرور می کنند و سبب ابتلای دیگر افراد به این بیماری می شوند نیز مطابق با قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: به طور شبانه روزی تمامی اماکن، ادارات، آبشارها، پارک ها و تالارهای استان رصد می شود و در صورت نیاز با خاطیان برخورد و این اماکن پلمب می شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین افراد صاحب مراسم عزا و عروسی که سبب ابتلای دیگر افراد به بیماری کرونا شوند، توسط دستگاه قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

کلانتری ابراز داشت: ارائه خدمات در تمامی ادارات کهگیلویه و بویراحمد مشروط به رعایت دستور العمل های بهداشتی و استفاده از ماسک است و بدون هیچ تعارفی با خاطیان برخورد قانونی می شود.

وی عنوان کرد: آمار تلفات کرونا در استان به شکل چشمگیری افزایش یافته که باید بیش از پیش رعایت دستور العمل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مورد توجه همگان قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: وضع در آبشار یاسوج مطلوب نیست و افراد بسیاری بی توجه به تمام مسائل بهداشتی چادر اسکان برپا کرده اند و در دورهمی های چند نفره مشغول کشیدن قلیان هستند.

کلانتری عنوان کرد: برگزاری مراسمات عروسی در باغ ها و تالارهای استان منوط به اجازه دانشگاه علوم پزشکی است و بدون تردید تالار های و باغ های بی توجه به مسائل بهداشتی پلمب خواهند شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تعداد موارد مثبت  و موارد بستری نیز همچون  روزهای گذشته در استان در حال افزایش است.

پرویز یزدان پناه ابراز داشت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری هوشمند، عدم شرکت در تجمعات، خارج نشدن از خانه بجز در موارد ضروری و شستن مکرر دست ها از مهمترین توصیه های ما به مردم است.

وی تاکید کرد: هم اینک حدود ۳۰ درصد نمونه های تست کرونا که در استان به طور روزانه انجام می شود، مثبت هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:  همچنین ۹ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری می باشند.

یزدان پناه از مردم خواست که مسافرت به استان هایی مانند خوزستان، بوشهر ،هرمزگان  و فارس که در وضعیت قرمز  یا هشدار قرار دارند خودداری کرده و سلامت خود و جامعه را به خطر نیندازند.

تاکنون ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسیده است.

ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321511
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما