شنبه 14 تیر 1399 - 20:19

دیدار «نادر منتظریان» با اهالی قلم و فرهنگ سی سخت ( تصاویر )

امام جمعه س‌سخت در ادامه خطاب به منتظریان افزود: از اینکه در مناسبات اجتماعی مختلف در بین مردم و با مردم هستید و در شادی‌ها و مراسمات مختلف مردم حضور دارید از شما تشکر و قدردانی می‌کنم.

بویرنیوز؛14 تیرماه به نام «روز قلم» ثبت شده است. این موضوع بهانه‌ای شد تا نادر منتظریان فعال سیاسی و اجتماعی و از فعالان حوزه فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با سفر به شهر فرهنگی سی سخت و به پاس گرامیداشت این روز مهّم با تعدادی از اهالی قلم و فرهنگ این شهر نخبه پرور دیدار صمیمانه‌ای داشته باشند.

نادر منتظریان در جمع خبرنگاران به تشریح سفر خود به سی‌سخت پرداخت و گفت: هدف از حضورش در سی سخت را در ( روز 14 تیرماه به عنوان روز قلم)، سابقه بسیار درخشان مردم فهیم این منطقه در حوزه‌های علمی، فرهنگی و پرورش نخبگان فراوانی دانست و گفت: مردم سی‌سخت در سطوح مختلف استانی، ملی و حتی بین المللی نقش آفرینی کرده‌اند.

نادر منتظریان در ادامه سفر خود با امام جمعه شهر سی‌سخت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و قلم دیدار کرد.

منتظریان در این دیدارها، ضمن تبریک دهه کرامت و تبریک ولادت امام رضا (ع) روز قلم را به تمامی اهالی قلم و بویژه اهالی قلم حاضر در این جلسات تبریک گفت.

وی جایگاه قلم در قرآن کریم را بسیار والا توصیف و بیان کرد: خداوند در قرآن کریم به قلم و محصول قلم قسم یاد کرده‌اند که نشان از عظمت و شأنیت قلم دارد.

منتظریان از نگاه ویژه اهالی قلم و فرهنگ حاضر در این دیدارها تشکر کرد و گفت که حقیر بخشی از سوابق کاری‌ام در حوزه فرهنگ و قلم بوده و آشنایی کاملی با نقاط قوت و چالش‌های این بخش دارم، علیرغم اقدامات بسیار خوبی که در این حوزه‌های مهم انجام شده است اما لازم است اقدامات بسیار بیشتری در این حوزه‌ها صورت پذیرد و از اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس با استقبال جدی نمایندگان قرار نمی‌گیرد به عنوان یک چالش است.

حجت الاسلام و المسلمین مصباح نژاد امام جمعه سی سخت و رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهر ضمن خوش آمدگویی به نادر منتظریان، نگاه ویژه وی به جایگاه فرهنگ و هنر را قابل تحسین دانست و عنوان کرد: قداست و جایگاه والای قلم باید توسط اصحاب قلم و دیگر مردم حفظ شود و امروز شرط رشد و تعالی جامعه در این است که مردم به رشد، آگاهی و اهالی قلم نگاه ویژه و قابل احترامی داشته باشند. همچنین افزودند امروز دنیا از آنِ کسانی است که کتاب می‌خوانند.

در ادامه امام جمعه شهر سی‌سخت به ذکر خاطره‌ای از دوران تصدی منتظریان در جایگاه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری پرداخت و از حمایت‌های جدی او و پیگیری‌های مختلف و حمایت‌های مالی وی تشکر و عنوان کرد: جنابعالی اهمیت خاصی برای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی داشتید و با دقت به صحبت‌های ما گوش می‌دادید و با جدیت پیگیری می‌کردید و حمایت مالی خوبی انجام دادید و این خاطره خوب از شما در ذهن ما باقی مانده است.

امام جمعه س‌سخت در ادامه خطاب به منتظریان افزود: از اینکه در مناسبات اجتماعی مختلف در بین مردم و با مردم هستید و در شادی‌ها و مراسمات مختلف مردم حضور دارید از شما تشکر و قدردانی می‌کنم.

ناصری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا با اشاره به اینکه فرهنگ نقش مهم و اساسی در زندگی مردم دارد خواستار نگاه ویژه و تخصصی به این مهّم شدند و از بعضی موازی کاری‌ها و کمبودهای مختلف در حوزه نیروی انسانی گلایه کردند و خواستار ورود نیروهای متخصص در این حوزه شدند.
وی تقویت انجمن‌های فرهنگی و هنری را ضروری دانست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321481
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. arvin گفت:

    رای وش بدیت.

  2. سی سخت گفت:

    مشکلات اقتصادی وگرانی وبیکاری بیدادمیکنه.کرونا هم مثل یک غول بی شاخ ودم روی این همه مصایب جا خوش کرده…نسخه ای برای بیکاری وگرانی بپیچیدآقایان مهندس😁😂

دیدگاه شما