چاپ این برگه

برخورد قضایی با صاحبان مجالس عروسی و عزا در کهگیلویه و بویراحمد

بویرنیوز: برخورد قضایی با صاحبان مجالس عروسی و عزا در کهگیلویه و بویراحمد/ رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راهکار جلوگیری از سه رقمی شدن فوت شدگان کرونایی/تالارهای متخلف در استان پلمپ می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باید منتظر سه رقمی شدن آمار فوت شدگان کرونایی ا ستان باشیم.


حسین کلانتری در نشست اضطراری ستاد مقابله با کرونا، اظهار داشت: در صورت مثبت اعلام شدن نتیجه تست هر فرد سریعا گزارش آن به خانواده و محل کار فرد اطلاع داده شود و هرگونه سرپیچی از این موضوع با برخورد قضایی همراه است.
استاندار تاکید کرد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا و در راستای حفظ سلامت مردم استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و ادارات الزامی بوده و هر دستگاهی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند، با برخورد قانونی رو به رو خواهد شد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه نکنند و ارائه خدمات مشروط به رعایت پروتکل‌ های بهداشتی است.

کلانتری تصریح کرد: کارمند و نیرویی که در دستگاه‌ ها پروتکل‌ های مقابله با کرونا را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نکنند به دادگاه تخلفات اداری معرفی می‌ شوند.

استاندار از برخورد با تالارهای متخلف با عدم رعایت پروتکل‌ های بهداشتی خبر داد و گفت: اگر رعایت نشود با عوامل مختلف با معرفی به دستگاه قضائی برخورد می‌ شود.
وی در ادامه گفت: پیشگیری و مقابله با کرونا در استان از خواهش و تمنا گذشته و باید بدون تعارف با افرادی که دستورالعمل ‌ها را رعایت نمی کنند برخورد شود.
نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: زمانی که عده ای جان مردم را به خطر می اندازند ما مسئول حفظ جان مردم هستیم و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار با اشاره به عدم رعایت پروتکل ‌ها در آبشار یاسوج و برخی باغات، بیان کرد: به هیچ وجه قوانین و پروتکل ‌ها رعایت نمی ‌شود و این وضعیت نگران کننده است.

وی تاکید کرد: اماکنی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند باید پلمپ شوند و همگان بدانند در راستای حفظ جان مردم با هیچ کسی شوخی نداریم و کوتاهی در این کار توجیه پذیر نیست.

کلانتری برپایی هرگونه چادری در استان را ممنوع دانست و گفت: به ویژه در مناطق گردشگری بویراحمد و دنا باید از تجمع و برپایی چادر به جد جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: هر کس با برگزاری تجمعات در عروسی و عزا، و رعایت نکردن دستوالعمل‌ های بهداشتی جان مردم را به خطر بیندازد و موجب ابتلای مردم به کرونا شود، دستگاه‌ های متولی شاکی صاحب عروسی و عزا شوند تا با متخلفان در این خصوص برخورد قضایی و قانونی انجام شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در یک ماه اخیر شاهد افزایش چشمگیر ابتلا به کرونا را در استان بودیم، گفت: تا دهم خرداد ماه ۹ فوت ناشی از کرونا در استان داشته ایم اما به علت رعایت نکردن دستوالعمل‌ های بهداشتی تا دیروز فوتی های ناشی از کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲۰ نفر رسید.

وی بیان کرد: در سطح استان بخصوص شهرستان‌ های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و چرام دستورالعمل‌ های بهداشتی رعایت و از تجمعات خودداری شود.

مقام ارشد اجرایی استان ،تاکید کرد: در آبشار یاسوج علاوه بر اینکه دستورالعمل‌ های بهداشتی رعایت نمی شود دسته جمعی قلیان می کشند که لازم است شهرداری یاسوج با همکاری فرمانداری، دستگاه قضایی و انتظامی به این مسئله ورود کند.

وی با بیان اینکه همه فرمانداران استان مسئولیت و اختیارات دارند بنابراین می توانند در خصوص سهل انگاری در مقابله با کرونا ورود کنند،ابراز کرد: در صورتی که دستوالعمل‌ های بهداشتی را رعایت نکنیم تلفات کرونایی استان ۳ رقمی خواهد شد و جهت جلوگیری از این مسئله با توجه به ظرفیت محدود بهداشتی و درمانی استان باید توصیه ها و دستورالعمل ‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

کلانتری از تشکیل تیم ارزیاب برای بررسی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی خبر داد