چاپ این برگه

جعل و‌‌ کلاهبرداری 26 میلیاردی در یاسوج

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف 26 ميليارد ريال جعل و کلاهبرداري از حساب یک شرکت دولتی و دستگیری 6 نفر در این رابطه خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، سردار”مهدی انصاری” در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر این که شخصی طی 2 فقره نامه جعلی منتصب به مقام قضائی مبلغ 26 میلیارد ریال از حساب یک شرکت دولتی برداشت کرده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود:کار آگاهان پلیس آگاهی ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و با انجام تحقیقات فنی و تخصصی و تعامل با نماینده حقوقی و حراست یکی از بانک ها پرینت حساب مقصد کلاهبردار را مورد بررسی قرار دادند.

این مقام انتظامی استان تصریح کرد: در بررسی مأموران مشخص شد، مبالغ برداشتی توسط شخص کلاهبردار به مبلغ 3 میلیارد و 900 میلیون ریال بابت خرید طلا، 13 میلیارد و 550 میلیون ریال بابت خرید 4 دستگاه خودرو شامل: هایما، سوناتا، جک و سمند، 5 میلیارد ریال به حساب خواهرش و مابقی مبلغ را به حساب خودش نزد بانک ملی واریز کرده است.

سردار انصاری با اشاره به این که دستور ممنوع الخروجی برای متهم اصلی پرونده صادر شد، بیان داشت: مأموران با انجام تلاش های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی متهم اصلی و 5 متهم دیگر پرونده را دستگیر که متهمان در بازجویی های اولیه به بزه انتسابی خود اعتراف و طلاهای خریداری شده توسط متهم به مقدار تقریبی 450 گرم کشف و خودروها توقیف شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به این که متهمان دارای سابقه کیفری در زمینه جعل و کلاهبرداری می باشند، خاطرنشان کرد: آنها پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.#