جمعه 13 تیر 1399 - 20:02

امام جمعه دیشموک: تیراندازی در مراسمات از مصادیق وقوع جرم است

امام جمعه شهر دیشموک گفت:در زمینه پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه وظیفه دارد که مثلا در بخش دیشموک در خصوص تیراندازی در مراسمات عزاداری تمهیداتی بیندیشد که جرمی به خاطر تیراندازی رخ ندهد.

تیراندازی در مراسمات از مصادیق وقوع جرم است

 

به گزارش بویرنیوز: حجت الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت هفته قوه قضائیه و وظایف مهم مقام قضائی گفت: در زمینه پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه وظیفه دارد که مثلا در بخش دیشموک در خصوص تیراندازی در مراسمات عزاداری تمهیداتی بیندیشد که جرمی به خاطر تیراندازی رخ ندهد.

وی افزود: برخی از جرم ها هزینه های سنگینی برای کشور و یا هر منطقه ای دارد.

راوند با اشاره به خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد تحول و تحول خواهی در قوه قضائیه ادامه داد: مبارزه با فساد بایستی در همه شهرها ادامه پیدا کند که جا دارد مقام قضائی از انسان های معتمد در خصوص تضییع حقوق مردم و بیت المال در شهرهای کوچک هم  سوال بپرسد.

راوند با اشاره به ضرورت مردمی بودن قوه قضائیه گفت: قضات باید در بین مردم و نمازگزاران حضور پیدا کنند و از بالا به مردم نگاه نکنند.

وی افزود: قاضی باید مردمی و برای مبارزه با فساد جدیت داشته باشد کما اینکه از زمان رئیس قبلی قوه قضائیه کار مبارزه با فساد آغاز و هم اکنون به اوج خود رسیده است.

امام جمعه دیشموک با اشاره به تحریم دولت و ملت سوریه توسط آمریکا گفت: آمریکایی ها با تحریم های اقتصادی درصدد برجسته سازی مشکلات مردم سوریه و نارضایتی آنان از دولت هستند.

وی افزود: آمریکا به دنبال سیطره خود بر ملت سوریه است که جلوی کشورهای دوست سوریه همچون ایران را بگیرد تا در سوریه سرمایه گذاری نکند.

خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به سالروز میلاد با سعادت امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گفت: سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت برای همه دوران ها و اعصار قابل اجراست.

وی گفت: شرط مسلمانی عمل به دستورات دین و بایدها و نباید های دین اسلام است، انسان نباید تصور کند چون شیعه است دیگر نباید عمل صالح انجام دهد.

راوند با اشاره به صفات شیعه واقعی و حقیقی گفت:شیعه واقعی مدعی نیست بلکه عمل کننده به دستورات دین و رهرو حقیقی علی بن ابی طالب(ع) است.

امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به ضرورت عمل به بایدها و نبایدهای دین اسلام گفت:انسان وقتی اهل تقوا و عمل به دستورات دین باشد شیعه واقعی می شود و کشور ایران از نعمت مرقد با کرامت امام رئوف برخوردار است.

وی با اشاره به قرمز شدن وضعیت برخی از شهرستان های استان گفت: نیاز هست تا شهروندان دیشموکی در این زمان شیوع بیماری کرونا از مراسمات عزاداری سنگین و عروسی های آنچنانی بپرهیزند تا این ویروس در بخش دیشموک همه گیر نشود

راوند در خصوص مشکلات آب آشامیدنی در سطح شهر دیشموک افزود: برخی از کوچه ها و خانوارهای شهر دیشموک به علت مصرف بی رویه آب توسط برخی از شهروندان چند روز آب آن‌ها قطع می شود که نیاز است مصرف بهینه داشته باشیم و آب به همه نقاط شهر برسد.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321395
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما