پنجشنبه 12 تیر 1399 - 19:37

ارجاع کارمندان سهل انگار «کرونایی» کهگیلویه و بویراحمد به دادگاه تخلفات اداری

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هر اداره‌ای از استان اگر کارمندی دستورالعمل‌های کرونا را رعایت نکرد بلافاصله به تخلفات اداری معرفی شود.

بویرنیوز: حسین کلانتری عصر روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه در نشست اضطراری ستاد مقابله کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: قریب به ۱۰۰ درصد مصوبات ستاد کرونا در استان اجرایی شده و این نشان می‌دهد که  فقط حرف نزده‌ایم که نهایت تشکر را از همه دست اندرکاران داریم.
وی در خصوص وضعیت کرونا در استان هم اظهارکرد: وضعیت نسبت به خودمان متفاوت شده اما نسبت به کشور نه در لیست قرمزها و نه هشدارها هستیم اما وضعیت ابتلا بسیار با شیب تند بالا رفته و نسبت به یک ماه گذشته چند برابر میزان ابتلا داریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میزان اشغال تخت‌های ویژه بالا نرفته و تنها ۸ تخت ویژه پر شده و از کل تخت‌های استان تنها ۲۰ درصد اشغال شده است اما با این اتفاقی که افتاده بعضی از شهرستان‌های ما در شرایط قرمز قرار می گیرند که گچساران، چرام و کهگیلویه در حال حاضر رو به سوی چنین وضعیتی می‌روند.
کلانتری تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار قرار گرفت و هم اکنون دروازه ورود به وضعیت قرمز به روی ما باز شده است.
وی ادامه داد: خیلی‌ تصور نمی‌کردیم شدت کرونا در استان این گونه شود که با فعالیت‌های مردم عادی انگاری اتفاق افتاده و روش‌های اطلاع رسانی کنونی اثر بخشی خود را ندارد هر چند زحمات زیادی کشیده ایم اما باید مدل‌های اطلاع رسانی را تغییر داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حوزه خبر و اطلاع‌رسانی باید موثر بوده و کار جدی انجام دهند صدا و سیما هم کمک‌های خوبی کرده است که باید یک تیم کارشناسی با کمک کارشناسان دستگاه‌های مختلف ایجاد کنند.
کلانتری تاکید کرد: ادارات استانی و شهرستانی  ملزم کنیم رعایت مسائل بهداشتی را به جد داشته باشند اگر کارمندی در اداره‌ای در زمینه کرونا از روی عمد عادی انگاری و پهلوان بازی کند به دادگاه تخلفات اداری معرفی شود.
وی این موضوع را حیاتی دانست و اظهارکرد: ادارات کل باید موضوع را مورد بررسی قرار دهند ادراه به اداره باید نظارت صورت گیرد و تعزیرات و صمت و اصناف با همکاری نیروی انتظانی وضعیت اصناف و بازار را جهت پیشگیری از کرونا کنترل کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر دستگاهی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند از حضور در جشنواره شهید رجایی استان جلوگیری می‌شوند و برای ارزیابی جهت معرفی باید دستگاه موفق در زمینه پیشگیری از کرونا باشند.
کلانتری در خصوص موضوع تجمعات و مراسمات در سطح استان بخصوص شهرهای قرمز مثل گچساران و چرام و کهگیلویه گفت: باید محدودیت در مراسمات اعمال شود و شرکت نفت و گاز گچساران نیز تردد پرسنل و مدیران خود به استان خوزستان را مدیریت کنند و راجع به آزمون‌ها مطابق دستورات بهداشتی عمل شود و هر جا قرار است سلبی عمل کنیم دادستانی و نیروی انتظامی وارد عمل شوند.
کلانتری ادامه داد: به مردم استان توصیه می شود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از مبتلا شدن به کروناویروس پیشگیری کنند.
وی تصریح کرد: در تالارهای عروسی، مراکز جمعیتی، کافی نت‌ها، پارک‌ها، شهربازی ها و آبشار یاسوج محدودیت‌هایی ایجاد شود و در این زمینه با کسی تعارف نداریم چراکه سلامت مردم برای ما مهم است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید مشارکت و همکاری مردم بیشتر و مدیریت شود تا با وضعیت بد کرونا مواجه نشویم.
کلانتری عنوان کرد: کسی که در خصوص کرونا ساده انگاری کند از همه اهرم ها استفاده می کنیم، همه از جمله علما، ائمه جمعه و صاحب نظران در خصوص مدیریت این بیماری در استان کمک کنند.
وی اظهارکرد: به مدت دو هفته مراسمات و تجمعات در استان متوقف شود تا وضعیت بهتر شود و در صورتی که وضعیت کرونایی استان بدتر شد باید محدودیت های بیشتری اعمال شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه مدیران استانی و شهرستانی بدون هماهنگی با استانداری و فرمانداری‌ها از استان و شهرستان‌ها خارج نشوند و پای کار باشند.
به گزارش ایسنا، کلانتری بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار قرار گرفت بنابراین لازم است که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شوند ودر صورتی که طبق دستورالعمل‌ها عمل نشود با تلفات غیرقابل باور در این استان مواجه خواهیم شد.
ایسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321328
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حقیقت گفت:

    اداره بهزیستی دنا تعدادی ازکارمندان بی توجه….حتی کسانی که تست کرونامثبت یامنتظرجواب بودنددرمحل کارحضورداشتند…..ریاست هم فراررابرقرارترجیح دادنددرموقعیتی که حضورشان الزامی بود…..

  2. ناشناس گفت:

    بانک ملت شعبه مطهری کم کاری

  3. حسین گفت:

    کلنیک قلب و داخلی شهید مفتح (گلستان 10) اصلا پروتکل های بهداشتی از طرف پرسنل و بیماران رعایت نمیشه منبع کرونا هست نسبت به قبل از کرونا شلوغ تر شده پزشکای قلب هم دوس دارن تا 11 شب بیمار ببینند و پول در بیارند….

دیدگاه شما