چهارشنبه 11 تیر 1399 - 15:34

نامه بحث‌برانگیز روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس به رییس‌جمهور/ ابعاد یک نامه تهدید‌آمیز از پارلمان؛ آیا وقت انتقام‌گیری است؟!

نکته مهم نامه دوازده نماینده موثر مجلس این است که هیچ راهکاری به دولت ارائه نمی‌دهد. از طرف دیگر در سخنان این نمایندگان نیز هیچ نقشه راهی دیده نمی‌شود. تمام حرف آنها یه چیز است دولت از مسیر هفت ساله خود برگردد. لابد انتظار دارند دولت در مسیر دلخواه آنها حرکت کند. مسئله این است که این مسیر دلخواه چیست؟ این نمایندگان باید پاسخ دهند که دولت با چالش‌هایی که دست به گریبان آنهاست چه باید کند.

بویرنیوز: همانطور که پیش بینی می‌شد مجلس یازدهم بنای رویارویی و تقابل با دولت حسن روحانی را دارد و آرام آرام در این مسیر حرکت می‌کند. با پایان یافتن جابه جایی در مجلس و روشن شدن ترکیب هیات رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی، حالا توپ در زمین نمایندگان جدید است و آن‌ها هم در راستای برآوردن انتظارات رای دهندگانِ خود چاره‌ای جز تحرکات تازه در مجلس ندارند. تحرکاتی که رنگ و بوی تقابل با دولت حسن روحانی را دارد.

به گزارش بویرنیوز، مهمترین این تحرکات تاکنون نامه ۱۲ تن از روسای کمیسیون تخصصی مجلس خطاب به رییس جمهور است. نامه‌ای انتقادی که در آن رییس جمهور به خاطر وضعیت اقتصادی کشور شماتت شده است. در این نامه از مدیریت هفت ساله روحانی به کشور انتقاد شده است.

در این نامه به روحانی هشدار داده شده است که “مجلس یازدهم با هدف احیای انقلابی‌گری پا به میدان گذاشته و بر سر آرمان‌های خود خواهد ایستاد پس بنای آنچه سابقا با مجلس داشته‌اید را کنار بگذارید و بدانید نمایندگان مردم در مجلس یازدهم در مقابل حقوق مردمی که در طول تاریخ بی نظیرند، سکوت نخواهند کرد.”این نمایندگان در بخشی از نامه خود نوشته‌اند “اینکه رییس دولت پس از وقوع حوادث و فجایع از آن‌ها با خبر شود و به آن‌ها لبخند بزند در کدامین منطق پذیرفته است.” آن‌ها در ادامه از رئیس جمهوری پرسیده‌اند “آیا از قیمت روز افزون مواد غذایی اطلاع دارید؟ آیا از نسبت حداقل‌های یک سبد غذایی با حقوق یک کارگر، یک کارمند و یک معلم اطلاع دارید؟ افزایش تورم در بخش مسکن اعم از خرید و اجاره به گوشتان رسیده است؟ ”

این بخش از نامه کنایه‌ای به سخنان روحانی پس از افزایش قیمت بنزین در سال گذشته بود که گفت صبح جمعه متوجه افزایش قیمت بنزین شده است.

نامه روسای کمیسیون‌ها نشان داد که مجلس جدید بنای تعامل و عقب نشینی در برابر با دولت را ندارد. لحن و ادبیات و این نامه حاکی از خط و نشان کشیدن برای دولت است.

حمیدرضا حاجی بابایی، مجتبی ذوالنور، مرتضی آقاتهرانی، محمدرضا پورابراهیمی، فریدون عباسی، سیدجواد ساداتی‌نژاد، حسینعلی شهریاری، علیرضا منادی، مهدی عیسی‌زاده، محمدصالح جوکار، محمدرضا رضایی و عزت‌الله اکبری تالار پشتی امضا کنندگان این نامه جنجالی‌اند.

نمایندگانی که بسیاری از آنها سال‌ها در دولت و مجلس پست های حساس و مهمی داشته‌اند.

این نامه در حالی نوشته شده است که حسن روحانی رییس جمهور در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم سعی کرد فضای همدلانه‌ای با مجلس جدید ایجاد کند و از استراتژی «پیوند و پیروزی» سخن گفت.

فرارو
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321210
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. معتمدی گفت:

    مجلس بیسوادی را چه انتظاری است.درنوع خود مجلس انقلابی است چون هیچ تخصص در حتی کمیسیون های تخصصی آن دیده نمیشه

دیدگاه شما