چهارشنبه 11 تیر 1399 - 13:57

آشفته بازار مرغ گرم در کهگیلویه و بویراحمد و نرخ جدید مرغ در استان

مرغ پس از اینکه اعلام شد باید با قیمت 15 هزار و 500 تومان به دست مشتری برسد از بازار استان پر کشید و متولیان در حوزه جهاد کشاورزی با اعلام قیمت موقتی 16 هزار و 900 تلاش می‌کنند بازار استان دچار بحران نشود.

بویرنیوز:

آشفته بازار مرغ گرم در کهگیلویه و بویراحمد/نرخ جدید مرغ در استان/ر اهکار توزیع مرغ منجمد برای عبور از شرایط کنونی

به گزارش بویرنیوز، پس از افزایش قیمت مرغ گرم و البته دستور مسوولان کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش قیمت مرغ از 17 و 700 چند روز گذشته به 15 هزار و 500 ، مرغ از بازار استان پر کشید و کشتارگاه‌ها هیچ کشتاری نداشتد.

نبود مرغ گرم را از سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیری کردیم که رضا بهنام‌پور مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار فارس گفت: نبود مرغ به دلیل کاهش جوجه‌ریزی است که این عدم جوجه‌ریزی چند علت دارد.

وی بیان کرد: ضرر و زیان مرغ‌داری‌ها به علت پایین بودن قیمت مرع زنده، شیوع بیماری کرونا و کمبود نهاده‌های دامی و تاخیر در بارگیری ذرت و سویا از بنادر به استان علت کاهش جوجه‌ریزی است، ضمن اینکه دو ماه پیش واحدهای مرغداری جوجه‌ریزی خوبی داشتند اما کرونا باعث شد مرغ به فروش نرسد و مرغداری‌ها متحمل ضرر و زیان شوند.

این مسوول با اشاره به اینکه مشکل مرغ در سطح کشور هم وجود دارد و تنها مختص کهگیلویه و بویراحمد نیست افزود: 60 درصد مرغ مورد نیاز در خود استان تامین می‌شود و 40 درصد خارج استان است، جوجه 45 روزه به عمل می‌آید که در حال حاضر جوجه‌ها به این زمان نرسیدند و مجبور هستیم مرغ از خارج استان وارد کنیم.

بهنام‌پور ادامه داد: قیمت هر کیلو مرغی که بخواهیم از خارج استان وارد کنیم 14 هزار تومان است و باید با قیمت 18 هزار و 500 یا 19 هزار تومان به دست مصرف کننده برسد اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد تنظیم بازار اعلام کرد مرغ با قیمت 15 هزار و 500 عرضه شود که این قیمت مقرون به صرفه نیست!

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استانداری مجوز عرضه مرغ با این قیمت را نمی‌دهد و اعلام کردند مرغ باید 15 هزار و 500 توزیع شود که مرغداران و عاملین با این قیمت متحمل ضرر و زیان می‌شوند.

وی تنها راهکار برای عبور از این شرایط و البته تامین مرغ مورد نیاز مردم را توزیع مرغ منجمد اعلام کرد.

در ادامه ضامنی رئیس اتحادیه مرغداران به خبرنگار فارس گفت: طی جلسه‌ مشترک با حوزه اقتصادی و سازمان صنعت،معدن و تجارت آخرین قیمت موقتی مرغ گرم 16 هزار و 900 تومان تعیین شد که با توجه به قیمت 14 هزار تومان خرید مرغ از خارج استان بعید می‌دانم کشتارگاه‌ها و عاملین فروش با قیمت جدید مرغ وارد کنند.

وی بیان کرد: قیمت 15 هزار تومان ستاد کشوری تنظیم بازار در هیچ استانی اجرایی نشد و در استان کهگیلویه و بویراحمد برای عبور از بحران کنونی قیمت 16 هزار و 900 تعیین شد و در حال رایزنی با کشتارگاه‌ها و عاملین فروش هستم که با این قیمت مرغ وارد کنند تا بازار استان دچار بحران نشود بعد از آن قیمت جدید اعلام شود.

اما محمدشفیع عزیزی مدیرکل پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای افزایش قیمت مرغ گرم، توزیع مرغ منجمد در دستور کار قرار گرفت و 150 تن برای توزیع در دو مرحله پیش‌بینی و لحاظ شد.

وی با اشاره به اینکه تعیین کردیم مرغ منجمد با قیمت 13 هزار و 500 تومان به دست مشتری برسد، خاطرنشان کرد: 50 تن مرغ منجمد در استان توزیع شد و 100 تن مرغ دیگر ظرف امروز و فردا توزیع می‌شود.با توجه به نیاز استان توزیع مرغ منجمد تا زمان ایجاد تعادل در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه خواهد داشت و شرکت پشتیبانی امور دام با توجه به تکمیل بودن انبارها با مشکلی برای توزیع مرغ منجمد مواجه نیست.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321185
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    عامل گرانی خودشان هستن

دیدگاه شما