سه شنبه 10 تیر 1399 - 18:13

حریرچی: نگران پرواز فوتبالیست‌ها هستیم

معاون وزیر بهداشت به خبرورزشی گفت: پرواز‌های هوایی و حمل و نقل عمومی‌مان یکی از مراکزی است که در آن‌ها احتمال ابتلای به این بیماری زیاد است.

بویرنیوز: ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت درباره مسائل مرتبط با جابه‌جایی کاروان تیم‌های فوتبالی از شهری به شهر دیگر با هواپیما با ما همکلام شد. او همچنین درباره موضوعات دیگر مرتبط با برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و لیگ برتر کشتی نیز صحبت‌هایی را مطرح کرد.

حضور خبرنگاران در استادیوم‌ها را بررسی می‌کنیم
حریرچی در این باره که چرا اصحاب رسانه نمی‌توانند با حضور در استادیوم‌ها مسابقات فوتبال را تحت پوشش خبری قرار بدهند، گفت: فعلاً ما محدودیت‌هایی داریم ولی اینکه پیشنهاد شده خبرنگاران با رعایت فاصله اجتماعی در استادیوم حضور پیدا کنند و از دور مسابقات را پوشش بدهند، قابل بررسی است. پس از بررسی آن اگر تغییراتی لحاظ شد، آن‌ها را در پروتکل‌های‌مان لحاظ خواهیم کرد.

هزینه تست خبرنگاران باید از جایی تأمین شود
معاون وزیر ورزش در این باره که پیشنهاد شده اگر خبرنگاران قصد دارند در استادیوم‌ها حضور پیدا کنند باید خودشان تست کرونا بدهند ولی این تست هزینه سنگینی برای قشر خبرنگار دارد، گفت: بالاخره یک جایی باید این هزینه را تأمین کند. یا باشگاه‌ها یا خود رسانه‌ها. ضمن اینکه وزارت بهداشت هم نمی‌تواند به این شدت این قبیل هزینه‌ها را تأمین کند.

نمی‌توان به هواپیما‌ها گفت با نصف مسافران پرواز کنید
حریرچی در پاسخ به این پرسش خبرورزشی که در بحث جابه‌جایی کاروان تیم‌های ورزشی چرا شرکت‌های هواپیمایی هیچ کمکی در رعایت اصل فاصله‌گذاری طبق پروتکل‌های بهداشتی نمی‌کنند و چه کسی باید در این زمینه به تیم‌های ورزشی کمک‌رسانی کند؟ توضیح داد: واقعیت این است که پرواز‌های هوایی و حمل و نقل عمومی‌مان یکی از مراکزی است که در آن‌ها احتمال ابتلای به این بیماری زیاد است. البته ما درک می‌کنیم، چون وقتی پیش از کرونا هم هواپیما‌ها با مسافران کامل پرواز می‌کردند، معتقد بودند از لحاظ اقتصادی برای‌شان مقرون به صرفه نیست پس حالا هم نمی‌شود گفت نصف پرواز را پُر و با همان قیمت سابق کار کنید.

نگران هواپیما و مترو هستیم
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: این مسائل را باید در نظر بگیریم، ولی حمل و نقل عمومی چه هواپیما و چه مترو از مراکزی است که ما نگرانش هستیم و به نظرم باید از طریق وزارت ورزش و وزارت راه در این باره تصمیم‌گیری‌هایی شود.

اجباری در استفاده ورزشکار از ماسک نیست
او همچنین درباره ماسکی که ورزشکاران در حین انجام تمرینات هوازی استفاده می‌کنند و اینکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده ممکن است برای‌شان ضرر داشته باشد، گفت: نه! در ورزش تلاش بر این است که کمتر از ماسک استفاده کنیم ولی آنجایی هم که لازم است باید از ماسک‌های مخصوص استفاده شود.

کشتی ورزش صورت به صورت با ریسک بالاست
حریرچی همچنین در واکنش به نگرانی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در رابطه با عدم برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی و ضرر ۹۰ میلیارد تومانی باشگاه‌های کشتی کشور گفت: اگر به بازگشایی لیگ برتر رأی داده شد، به این خاطر است که شرایط در فوتبال به مراتب بهتر از کشتی است. در کشتی دو ورزشکار صورت به صورت هم می‌ایستند و پاهای‌شان شاید یک متر از هم دور باشد که این می‌تواند باعث تشدید شرایط انتقال شود و ریسک این موضوع را بالاتر می‌برد، در حالی که در فوتبال این‌گونه نیست.

دنبال آغاز به کار کشتی هم هستیم
معاون وزیر تصریح کرد: ما در بازگشایی برخی رشته‌های ورزشی اولین هدف‌مان عدم ابتلای ورزشکاران و مربیان و دست‌اندرکاران برگزاری بوده است. دومین هدف ما نیز عدم انتقال بیماری از ورزشکاران به افراد دیگر بوده است. در کشتی شرایط مانند فوتبال نیست ولی سعی می‌کنیم با بررسی‌های دوباره در این باره تصمیمات مهمی بگیریم که کشتی هم بتواند فعالیت‌هایش را از سر بگیرد چراکه رشته‌های مدال‌آور المپیکی مانند کشتی برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار هستند. جنبه دیگر این موضوع بحث اقتصادی و معیشتی است که آن را هم در نظر خواهیم داشت.

خبر ورزشی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321088
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما