سه شنبه 10 تیر 1399 - 16:46

پیشنهاد تشکیل فراکسیون سیر و عدس در محلس یازدهم

سلیمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تشکیل فراکسیون‌های دیگری همچون فراکسیون عدس و سیر به هیات رییسه واصل شده که سوال اینجاست شان یک فراکسیون در این حد پایین آورده شود؟

یک عضو هیات ریییسه مجلس یازدهم از پیشنهادهای عجیب و غریب برای تشکیل فراکسیون‌هایی چون فراکسیون سیر و عدس در مجلس یازدهم خبر داده است.

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، “علیرضا رییسی” عضو هیات رییسه مجلس یازدهم از پیشنهادهای پرشمار وبعضا عجیب برخی نمایندگان مجلس برای تشکیل فراکسیون‌های مختلف در مجلس خبر داده است.

نماینده محلات و دلیجان (استان مرکزی) در مجلس ضمن انتقاد از پیشنهادهای برخی نمایندگان برای تشکیل دهها فراکوسیون مختلف و موازی در محلس گفته:” با تصمیم هیات رییسه مجلس تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس متوقف شده است.”

علیرضا رییسی نماینده مجلات و دلیجان و عضو هیات رییسه مجلس یازدهم/ عکس آرشیوی/ تسنیم

این نماینده 4 دوره اخیر در مجلس افزود: “تاکنون حدود 100 درخواست تشکیل فراکسیون به هیات رییسه مجلس واصل شده که تعداد آنها همچنان رو به افزایش است.

عضو هیات رییسه مجلس اظهار داشت: تعدادی از فراکسیون‌ها عملا در مسیر موازی با یکدیگر حرکت می‌کنند و ما شاهد موازی کاری در تشکیل این فراکسیون‌ها هستیم؛ به عنوان مثال فراکسیون تعاون و کار و فراکسیون تعاون و همیاری از جمله مواردی است که درخواست تشکیل آنها به هیأت رئیسه واصل شده که هر سه درواقع یک مسیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تشکیل فراکسیون‌های دیگری همچون فراکسیون عدس و سیر به هیات رییسه واصل شده که سوال اینجاست شان یک فراکسیون در این حد پایین آورده شود؟

وی افزود: با توجه به این موارد هیات رییسه تصمیم گرفته تا فعلا جلوی تشکیل فراکسیون‌ها گرفته شود تا سازوکار مناسبی برای تشکیل آنها در نظر گرفته شود، البته در مورد فراکسیون‌هایی همچون روحانیت و ایثارگران خط مشی آنها مشخص است و امکان تشکیل فراکسیون همسو و موازی با آنها وجود ندارد.

 

عضو هیات رییسه مجلس اظهار داشت: اخبار و اطلاعاتی به گوش می‌رسد که وزارتخانه‌ها در تشکیل تعدادی از این فراکسیون‌ها نقش دارند تا از این طریق بتوانند ذهن نمایندگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جهت‌دهی کنند و از این طریق در مجلس نفوذ داشته باشند که این باعث کندی تیغ نظارت نمایندگان و همچنین تأثیر وزارتخانه‌ها بر روند قانون گذاری می‌شود.

 

سلیمی خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس از دو ماه قبل از تشکیل مجلس یازدهم به دنبال تشکیل فراکسیون‌های خود بوده و موجودیت فراکسیون مورد نظر خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام می‌کردند و این درخواست‌ها برای تشکیل فراکسیون در حالی است که ما مقدم بر آنها بحث کمیسیون‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم و مجلس ابتدا باید کمیسیون‌هایش تشکیل شود و کار در کمیسیون‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321082
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما