سه شنبه 10 تیر 1399 - 18:04

اولتیماتوم جدی ستاره‌های بارسلونا به سرمربی!

کیکه ستین سرمربی بارسلونا از حمایت ستاره‌های تیمش برخوردار نیست و در این تیم اختلاف نظرهایی در مورد سرمربی تیم وجود دارد.

بویرنیوز: بارسلونا بار دیگر امتیاز از دست داد، این بار در زمین سلتاویگو و با تساوی ۲-۲ مقابل این تیم درحالی که دو بار از حریف پیش افتاده بود. لوئیس سوارس مهاجم اروگوئه‌ای که در این بازی هر دو گل بارسلونا را روی دو پاس دو گل لیونل مسی به ثمر رساند، بعد از بازی در واکنش به سؤال خبرنگاران در مورد مشکلات بارسلونا در بازهای خارج از خانه گفت که بهتر است از مربیان دلیل این نتایج را بپرسید. همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که کیکه ستین سرمربی بارسلونا از حمایت ستاره‌های تیمش برخوردار نیست و در این تیم اختلاف نظرهایی در مورد سرمربی تیم وجود دارد.

اولتیماتوم
حرف‌های سوارس، اولین اولتیماتوم جدی به ستین بود. پیش از این در زمان والورده (سرمربی سابق بارسا) و در همان بازی‌های ابتدای این فصل نیز چنین انتقاداتی از سوی بازیکنان شنیده می‌شد. مهاجم اروگوئه‌ای با وجود اینکه در این فصل مشکل مصدومیت زانو داشت و چندین بازی را در این فصل به همین دلیل از دست داد. او همچنان بار تیم را در بازی‌های خارج از خانه به دوش می‌کشد جایی که توانسته ۷ گل از ۱۳ گل تیمش را به ثمر برساند. ستین دقیقه ۸۱ سوارس را از بازی بیرون کشید و گریزمن را به زمین فرستاد و بارسلونا در دقیقه ۸۸ گل تساوی را دریافت کرد و سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کرد. همین موضوع باعث عصبانیت بیشتر سوارس شد.

بی‌اعتمادی
اما کنایه سوارس به سرمربی بارسا فقط به این بازی محدود نمی‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که بزرگان رختکن بارسلونا به ستین اعتماد و اعتقاد ندارند و او را مربی‌ای در حد بارسلونا نمی‌دانند. این بی‌اعتمادی وقتی به وجود آمد که مسئولان باشگاه، ارنستو والورده را اخراج کردند و برای جایگزینی او صحبت از ژاوی و رونالدو کومان و حتی پوچتینو، سرمربی سابق تاتنهام به میان آمد اما در نهایت انتخاب باشگاه، کیکه ستین بود؛ مربی‌ای که به گفته اریک آبیدال به بارسلونا آمد تا ضربان قلب تیم را بالاتر ببرد اما در عمل موفق به انجام چنین کاری نشده است.

اولتیماتوم جدی ستاره‌های بارسلونا به سرمربی!

عصبانیت
ستاره‌های بارسلونا با وجودی که در چند مقطع از والورده انتقادهایی داشتند اما به عملکرد و توانایی‌های او از روز اول اعتماد داشتند و رابطه بسیار خوبی نیز بین والورده و ستاره‌های تیم برقرار شده بود. وقتی آبیدال در پی اخراج والورده به رسانه‌ها گفت که تعدادی از بازیکنان تلاش‌هایی برای اخراج والورده انجام دادند این موضع باعث عصبانیت لیونل مسی و دیگر ستاره‌های تیم شد طوری که مسی خیلی سریع آبیدال را به چالش کشید و گفت باید اسم بازیکنانی که خواهان اخراج والورده بودند را بیان کند. آبیدال اسمی را بیان نکرد اما تأثیر آن اتفاق این بود که بی‌اعتمادی بازیکنان به کادر مدیریت باشگاه بیشتر شد و کیکه ستین هم کسی نبود که بتواند این اعتماد از دست رفته را احیا کند. هیچ تحولی در تیم دیده نشد و برخلاف وعده‌های اولیه ستین که گفته بود سبک کرویف را در تیم زنده می‌کند بارسا در بازی‌های اولیه آنقدر بد بازی می‌کرد که بازیکنان خودشان دست به اصلاح سیستم زدند و از مربی خواستند که به روش سال‌های قبل بازی کنند.

بدون کاریزما
ستین هم که قدرت تصمیم‌گیری را از همان روز اول از خود نشان نداده بود، مجبور شد دوباره به سیستم والورده برگردد و به جای مدیریت تیم، فقط تصمیم‌های خودش را مدیریت می‌کرد. تفاوت او با والورده اما در این است که والورده قدرت کنترل تیم و برقراری ارتباط درست با بازیکنان را داشت اما ستین خیلی زود کاریزمای خود را نزد بازیکنان از دست داد. سرمربی بارسا در موقعیت خوبی قرار ندارد. قرارداد او تا سال ۲۰۲۲ است البته با این شرط که رئیس جدید باشگاه می‌تواند با او در سال ۲۰۲۱ قطع همکاری کند. خودش هم در حرف‌هایش با گفتن اینکه «فعلاً اینجا هستم» نشان داده که از آینده خودش در بارسلونا چندان مطمئن نیست. گرچه الان رقیب خاصی برای نیمکت ندارد (چون ژاوی در قطر ماندنی است، کومان هم در هلند می‌ماند و آبیدال هم خیلی بعید است که تصمیم به سرمربیگری بارسا بگیرد) اما باز هم ستین می‌داند که اگر در لالیگا و لیگ قهرمانان نتایج خوبی به دست نیاورد جایی در نوکمپ در فصل آینده نخواهد داشت.

خبر ورزشی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321079
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما