چاپ این برگه

توصیه آیت الله ملک حسینی به مسئولان دادگستری کهگیلویه و بویراحمد/طوری عمل کنید که مردم حس کنند عدالت هنوز هم غیرت کِش دارد

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان تأکید کرد: قانون باید به هنگام، بدون تبعیض و متناسب باشد، اگر مردم احساس کنند بر مدیران و قدرتمندان نظارت وجود دارد، حساب کار دستشان می آید.

به گزارش بویرنیوز؛ اعضای شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

 

در این نشست آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اظهار اینکه از حضور دوستان و اعضای شورای قضایی تشکر می کنم در خصوص تقوای الهی و رعایت حدود آن اظهار داشت: عدالت فردی یعنی ادای حقوق خود و خدا، و عدالت اجتماعی به معنی ادای حقوق انسان‌ها است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به حضور آیت الله رئیسی در ریاست قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: مردم از قوه قضائیه انتظار دارند یک اتفاق تازه رخ دهد.

وی  گفت :  آبروی قضایی اسلامی در دستان شما قرار گرفته است.

آیت‌الله ملک‌حسینی تأکید کرد:  قانون باید به هنگام، بدون تبعیض و متناسب باشد، اگر مردم احساس کنند بر مدیران و  قدرتمندان  نظارت  وجود دارد، حساب کار دستشان می آید.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری درپایان از برخورد دستگاه قضایی استان با یک پرونده فساد در روزهای اخیر تشکر کرد و گفت: نباید اجازه داد این مفاسد اتفاق بیفتد، مردم باید حس کنند که هنوز عدالت غیرت کِش دارد.

حسن نگین تاجی رئیس کل  دادگستری استان نیز در این نشست به وضعیت آماری دادگستری استان و کیفیت در رسیدگی ها اشاره کرده و گفت: یکی از موجبات نگرانی مردم طولانی شدن جریان رسیدگی یا همان اطاله دادرسی بود اینکه در ۷ ماه های گذشته رویکردی بر مبنای نظارت و رفع اطاله دادرسی در پرنده های مسن بود که خوشبختانه دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد توانست 80 درصد از پرونده‌های مهم را در این زمینه محکوم نماید.

وی افزود: پرونده‌های مانده از سال ۹۵ تنها ۱۶ پرونده است و یک پرونده در شعبه تجدیدنظر و یک پرونده در شعب تجدید نظر استان کهگیلویه و بویراحمد باقی مانده است.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع اتقان آراء در دادگستری استان نیز اشاره کرد و افزود: موضوع اتقان آرا یکی از مسائل مورد انتظار بود که برای آن مبنای آموزشی قرار داده و کارگروه‌های ویژه ای در این زمینه تشکیل و فعال شدند.

 

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، به عملکرد دادگستری استان در حوزه حقوق عامه در عرصه های ملی و منابع طبیعی اشاره و اظهار داشت: رفع تصرف از اراضی ملی در حوزه های آب، منابع طبیعی و محیط زیست از دیگر اقدامات دادگستری استان در جهت حفظ و اشاعه حقوق عامه است و این موضوع با حضور دادستان ها و همکاران قضایی انجام شده است