پنجشنبه 5 تیر 1399 - 16:09

هزارهکتار بلوط زاگرس در “لوداب” بویراحمد درآتش می‌سوزد

آتش سوزی گسترده در شهرستان “لوداب” بویراحمد در استان کهکیلویه-بویراحمد که وارد سومین روز خود شده، نزدیک به هزارهکتار از درختان چندهزارساله بلوط زاگرس را طعمه آتش کرد.

به گزارش بویرنیوز،  امید سجادیان، دبیر “انجمن نهضت سبز زاگرس” با اعلام این خبر به اسکان نيوز گفت:« منطقه “لوداب” در کهکیلویه-بویراحمد سه روز است در آتش می سوزد؛ اما به دلیل اینکه تصاویری از این آتش سوزی در دست نبود، کسی آنرا جدی نگرفت و آتش همچنان خاموش نشده است.»

او افزود:« به دلیل نبود اینترنت و آنتن دهی نامناسب تلفن همراه و صعب العبور بودن منطقه، تصاویر چندانی از این آتش سوزی نداشتیم؛ ضمن اینکه برای خاموش کردن آتش نیاز به نیروهای بیشتر و تجهیزات بهتری است.»

این فعال محیط زیست در ادامه گفت:« ارتفاع آتش برابر با ارتفاع درخت ها بوده و به همین علت، بدون تجهیزات هوایی و اطفای حریق، نمی توان با آتش مقابله کرد. برای مقابله با آتش، نیاز به هلی برد نیرو است که هنوز نرسیده؛ اما گفته شده قرار است بزودی برسد.»

جنگل های بلوط و زالزالک وحشی در شهرستان “لوداب” بویراحمد در استان کهکیلویه-بویراحمد سه روز است در آتش می سوزد؛ اما نه نیروهای دولتی و نه نیروهای مردمی کافی برای مقابله با آتش و نجات بلوط ها وجود ندارد.

گفته می شود بعد از فوت “البرز زارعی” کوهنورد گچسارانی که در عملیات اطفای حریق زاگرس درون آتش سقوط کرد و زخمی شد و هفته گذشته جانش را از دست داد، حالا خانواده ها برای شرکت فرزندان خود در عملیات اطفای حریق جنگل، احتیاط بیشتری می کنند.

از سوی دیگر کارشناسان می گویند نیروهای مردمی باید برای شرکت در عملیات اطفای حریق، علاوه بر آمادگی و قوای جسمانی، آموزش های لازم را دیده باشند تا بتوانند در مواقع خطر، واکنش های مناسب و سریع خود را داشته باشند؛ بیمه باشند و از ابزار و لباس و تجهیزات مناسب نیز برخوردار باشند. یقینا خطر برای نیروهایی که آموزش های لازم را دیده باشند و راهکارهای مناسب را بدانند کمتر است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320710
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما