سه شنبه 3 تیر 1399 - 18:44

روشنفکر خواستار تعیین تکلیف ایجاد پتروشیمی در بویراحمد شد

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت وزارت نفت از صنایع پایین دستی پتروشیمی در کهگیلویه و بویراحمد شد.

به گزارش بویرنیوز، مهدی روشنفکر در نشست با زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با تولید 25 درصد نفت و گاز کشور ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی را دارد که انتظار می‌رود در این زمینه وزارت نفت حمایت جدی و ویژه داشته باشند.

وی افزایش روز افزون بیکاری برای استانی با داشتن 25 درصد نفت و گاز، 10 درصد آب‌های سطحی، 20 درصد جنگل‌های حوزه زاگرس، بیش از 300 جاذبه کم نظیر گردشگری را زیبنده ندانست و ادامه داد: بدون شک ایجاد و راه اندازی صناییع پایین دستی در ریشه کنی بیکاری در این دیار می‌تواند موثر واقع شود زیرا حجم سرمایه گذاری در این حوزه کم و ظرفیت سرمایه گذاری نیز وجود دارد.

روشنفکر خواستار شناسایی و ایجاد ظرفیت‌ها در توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در این استان شد و افزود: ایجاد و راه اندازی میدان گازی مختار از مطالبات و خواسته‌های به حق مردم از مجموعه وزارت نفت است.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به محرومیت تاریخی این استان با وجود خدمات شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود وزارت نفت برای رفع محرومیت‌ها در زمینه اجرای برخی پروژه‌ها از جمله ساخت مدارس، مجتمع‌های فرهنگی و هنری و زیرساخت‌های حمل و نقل به صورت جدی ورود کنند.

روشنفکر با بیان اینکه ابنیه CNG شهرداری پاتاوه تکمیل شده و تحویل کمپرسور یارانه‌ای مورد انتظار بوده زیرا در غیر این صورت امکان اجرا وجود ندارد،  ادامه داد: انتظار می‌رود نسبت به تامین 10 کامیون 10 چرخ نفت کش با هدف حمل سوخت به مناطق روستایی و ارتقاء سیستم ایمنی و آتش نشانی و همچنین اجرای سیستم جامع حفاظت الکترونیکی انبار نفت یاسوج اقدام شود.

رنگنه وزیر نفت نیز در این نشست با تقدیر از دغدغه نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در زمینه رفع محرومیت از کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در زمینه حمایت از صنایع پایین دستی پتروشیمی و کمک به برخی پروژه‌ها در حوزه مدرسه سازی و مجتمع فرهنگی و هنری از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320656
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    فقط میرن عکس میگیرن

  2. خدایا شکرت گفت:

    خداخیرت بده بویراحمد چش از گچسارانو دهدشت کمتره مرکز استان باید نفت وگاز و پترو شیمی را داشته باشه .

  3. ناشناس گفت:

    عملکردش تا الان خوبه اگر همیطور بو تا اخر عالیه

  4. بویراحمد گفت:

    باسلام واحترام….باعرض خسته نباشید خدمت نماینده محترم
    جناب روشنفکر ان شاا…دیدارتون فقط در حد دید و بازدید نباشه.لذا به عنوان یکی از شهروندان حوزه شما تا جایی که اطلاع دارم باید از وزیر مجوز و اعتبار گرفت اینکه هر روز با یه وزیر و معاون عکس گرفته بشه و فقط درحد تقاضا باشه دردی از مردم حل نمیشه….

  5. ناشناس گفت:

    مردم ساده !!!!!!عملکرد فعلا دوقطعه عکس یادگاری بوده

  6. علی گفت:

    اتفاقا خیلی خوب کار میکنه

دیدگاه شما