چاپ این برگه

جزئياتي از پرونده هاي مهم قضايي کهگيلويه و بويراحمد/حکم سنگين براي برخي اعضاي سابق شوراي شهر گچساران

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت کارخانه قند یاسوج و مسائل مربوط به واگذاری آن و تبانی مدیران بانک تجارت، حکم شلاق برخی مدیران استانی، کارخانه های سنگ شکن و افزایش قیمت اجاره بهای مسکن پرداخت.

به گزارش بويرنيوز،‌ رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن تبریک دهه کرامت گفت: ما از نقد بسیار استقبال می کنیم اما توصیه من این است وقتی مطلبی منتشر می شود با کسی که نسبت به مباحث حقوقی آشنایی دارد مشورت کنند.

حسن نگین تاجی بیان کرد: واگذاری کارخانه قند به بانک تجارت موضوعی است که دادخواست حقوقی مبنی بر ابطال این موضوع داده شد که رای بر ابطال  رای صادر شد، خواندگان این پرونده تعداد زیادی بودند دو نفر فرجام خواهی و دو واخواهی داشتیم.

وی افزود: پرونده وارد دادگاه تجدید نظر شد و فرد اصلی هم بود به یکی از  قضات خوب استان داده شد کار شبانه روزی انجام شد این پرونده سنگین که شامل ۶ هزار صفحه  بود  با توجه به اهمیتی که داشت کمتر از ۳ ماه رای دادگاه بدوی مشخص شد.

نگین تاجی ادامه داد: قسمتی که مربوط به فرجام خواهی است به دیوان عالی کشور ارجاع داده شده است برخی رسانه ها می گویند چرا فرجام خواهی شده است؛ این قانون است مرجع فرجام خواهی دیوان عالی کشور است .

وی در خصوص پرونده تبانی مدیران بانک تجارت اظهار کرد: شکایتی مطرح شد که در حال رسیدگی در دادگستری تهران است و نمی توانیم در آن دخالت کنیم و حتما به تصمیم منتهی خواهد شد.من نمی دانم ابهام کجاست و دادگستری چه کاری باید انجام می داد که نداده است رسانه ها نسبت هایی به دستگاه قضا می دهند که اصلا صحیح نیست هر چند ما هیچ انقولتی هم نگرفتیم.

مقام ارشد قضایی استان با بیان این که بانک تجارت باید درخواست استرداد دهد اول باید رای مشخص شود که بتوانند درخواست دهند، اظهار کرد: پرونده فرجام خواهی و کیفری در تهران است و نمی توان گفت کی رای صادر می شود موضوع مهم برای ما عدالت است تا چیزی که حق است رای صادر شود .

نگین تاجی در خصوص شلاق زدن برخی مدیران گفت: عفو رهبری برای افراد زیادی در کشور انجام شد که این مدیران نیز شامل این عفو قرار گرفتند، وقتی عفو عمومی و رهبری است دستگاه قضایی نمی تواند ورود کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در خصوص سنگ شکن ها و انتقال برخی سنگ شکن ها گفت: دستگاه قضا هیچ حکمی و هیچ دخالتی برای جایگزینی، ماندن، رفتن و …. نکرده است ما در این مورد ورود نمی کنیم در آینده بازدید از سنگ شکن هایی که مانده اند انجام خواهد شد.

دادستان مرکز استان نیز در این نشست با اشاره به افزایش بی رویه و خارج از ضابطه قیمت مسکن و اجاره بها در استان گفت: این مساله حقوق عامه است و پیگیری و بررسی های لازم انجام شد، ۸۰ درصد بتن آماده افزایش قیمت داشت این موضوع نیز در حال بررسی است و از حقوق مردم دفاع می شود.

ملک حسینی با بیان این که بازدید از بازار در حال انجام است بیان کرد: بسیاری از صنوف متخلف پلمپ شدند نظارت انجام می شود که افزایش قیمت بی رویه انجام نشود البته برخی افزایش قیمت ها کشوری است.

در بحث زندانیان گفت: سعی کردیم افرادی که در  زندان بودن شون فقط به مشکلات خانواده اضافه می‌کند از طریق مختلف آزاد کنیم یا به مرخصی بفرستیم.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه این نشست گفت: بازگشایی کارخانه تولید الکل، بازگشایی شرکت زرگشا، آب معدنی چویل دنا و بیش از ۵۰ مورد دیگر که در کارگروه رفع موانع اقتصادی مشکلشان برطرف شد و از بیکار شدن افراد زیادی جلوگیری کرد.

دادستان مرکز استان در خصوص پرونده طبری گفت: قوه قضائیه معصوم نیست ممکن است مواردی نیز در آن وجود داشته باشد اگر فساد باشد برخورد نشود یک اشکال است ما هیچ خط قرمزی در برخورد با فساد نداریم برخورد با متخلفان دلیلی بر پاک بودن دستگاه قضایی است که برخورد لازم سریع انجام می شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص رانت های یکی از نمایندگان استان گفت: این موضوع در سطح کلان در حال بررسی است در این خصوصا کمیته تحقیق باید پاسخ دهد بعد از رای کمیته تحقیق خودشان اگر نیاز باشد ارجاع می دهند.

ملک حسینی ادامه داد: ما کوچک ها را هم دانه درشت می دانیم چند روز قبل حکم قطعی در حوزه گچساران انجام شد که رییس اسبق شورای شهر در برخی از موارد با جعل اسناد باعث شده بود پول ها وارد حساب شخصی شان شود و اختلاس کنند.

وی افزود: حکم قطعی صادر شد حکم به شدت سنگین است به جزای نقدی و انفصال دائم از کار منجر شد چند پرونده دیگر در حال بررسی است.

داستان مرکز استان در خصوص وضعیت کافی شاپ ها گفت: ما می توانیم همه کافی شاپ ها را پلمپ کنیم اما این کار درستی نیست البته پیگیری ها را انجام دادیم و رها نکرده ایم، مواردی که تخلفات شان مشخص می شود برخورد می کنیم.

ملک حسینی در خصوص وضعیت باشگاه های ورزشی گفت: تخلفات زیادی در حال انجام است این مشکلات دغدغه دادگستری نیز بوده و تمام توان خود را گذاشته ایم.

وی همچنین گفت: دستورالعملی در خصوص خودروهای پلاک قرمز ابلاغ خواهد شد و نیروی انتظامی اقدام لازم را انجام خواهد داد.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان گفت: یکی از مباحثی که مربوط به حقوق عامه بود بحث اراضی است در این خصوص کارگروهی تشکیل شد اولویت ما آب، خاک و جنگل بود رودخانه بشار و مهریان رفع تصرف شد ورود ما در هر منطقه با کارشناسی یک ماهه است، به دنبال کار نمایشی نیستیم استان ما جز جنگل و چشمه چیزی ندارد سرمایه ما این منابع است بعد از این مناطق ما منطقه دهنو را خواهیم داشت.

نگین تاجی با بیان این که مردم کلیپ هایی از تصرف اراضی را برای خودم ارسال میکنند که آن ها را بررسی می کنیم، اظهار کرد: ۲۸۰ هکتار رفع تصرف شده است این کار احیای حقوق عامه است.

وی ادامه داد: برای همه این مناطق از جمله مهریان برای مدیران سهل انگار پرونده تشکیل شده است  برای مهریان اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شده است در این ماجراها هرکس برای خودش تصرفاتی داشته است.