چاپ این برگه

روایتی از جلسات با نهادهای نظارتی درباره تاجگردون

سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی از نشست برخی اعضای این کمیسیون با نهادهای نظارتی برای بررسی اعتبارنامه منتخب گچساران خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما سه نفر از اعضای کمیته کمیسیون تحقیق از ساعت ۹ صبح امروز تا ساعت ۱۷:۳۰ بعدازظهر جلساتی پی در پی‌ با مجموعه‌های نظارتی داشتیم که فکر می‌کردیم می‌توانند به رفع ابهامات و تکمیل اطلاعات ما برای بررسی اعتبارنامه آقای تاجگردون کمک کنند.

وی افزود: در این جلسات توضیحات مفصلی درباره برخی ابهامات مطرح شد و اطلاعات خوبی از این مجموعه‌ها به دست آوردیم که البته هنوز خام است و باید دسته‌بندی شود تا فردا بعدازظهر این گزارش را در کمیسیون تحقیق ارائه کنیم و بعد از اینکه کمیسیون به جمع‌بندی رسید گزارش را به هیات رئیسه تقدیم کنیم.

فیروزی ادامه داد: ما رایزنی و صحبت‌هایی با شورای نگهبان داشتیم و نیاز به جلسه با آنها نبود اما با چند مجموعه نظارتی از جمله وزارت اطلاعات دیدار و گفت‌وگوهایی داشتیم.

وی با بیان اینکه مستندات کتبی معترضین و دفاعیات تاجگردون در اختیار کمیسیون تحقیق قرار گرفته، گفت: بررسی‌های ما در کمیسیون تحقیق شامل هفت سرفصلی است که معترضین بیان کردند. باید به این نکته توجه کرد که این موضوع موافقین و مخالفینی دارد. طرفداران آقای تاجگردون به خدمات ایشان استناد می‌کنند و ما هم منکر خدمات نیستیم و مخالفین هم موضوعات دیگری را مطرح می‌کنند که بعضاً در زمره موضوعات مورد اعتراض نبوده و قانوناً کمیسیون تحقیق هم نمی‌تواند خارج از اعتراض معترضین رسیدگی کند و تنها باید همان مواردی که معترضین مطرح کرده‌اند را بررسی کند آن هم به شرط اینکه شورای نگهبان به آن رسیدگی نکرده باشد یا بعد از بررسی صلاحیت‌ها حادث شده باشد.