یکشنبه 1 تیر 1399 - 10:45

پرستاران خط مقدم مقابله با بحران کرونا در کهگيلويه و بويراحمد بيکار شدند/هنوز پولي دريافت نکرديم!

دانشگاه علوم پزشکي کهگيلويه و بويراحمد با شروع بحران کرونا در استان همچون ديگر استان ها اقدام به جذب تعدادي پرستار با قراردادهاي 85 روزه کرد.

به گزارش بويرنيوز، قراردادي که به گفته رییس کل سازمان نظام پرستاری معنايي ندارد و وعده پيگيري حقوقي اين اقدام را نيز داده است.

پرستاران کهگيلويه و بويراحمد با ابراز گلايه مندي شديد از اين اقدام و بيرون کردن آنها پس از پايان 85 روز گفتند:

ما عمدتاً‌در مراکز خصوصي بيرون از بيمارستان ها مشغول به کار بوديم و با وعده دولت و البته براي نجات جان هم استاني ها حاضر شديم اشتغال در سخت ترين شرايط در بيمارستان ها را به جان بخريم.

آنها گفتند: ما در اين راه حتي از جانمان مايه گذاشتيم،‌با آنکه ميدانستيم امکان ابتلا و حتي مرگ نيز دور از ذهن نيست اما ترجيحمان کمک به بيمارستان ها براي عبور از شرايط بحراني و نجات جات هموطنانمان بود.

به گفته اين پرستاران، آنها نه تنها تکريم نشدند بلکه عليرغم ادعاي سرپرست دانشگاه علوم پزشکي(در شبکه استاني دنا) هنوز هم حق و حقوشان پرداخت نشده است.

اين افراد به گفته خودشان حاضر به ادامه کار حتي به صورت شرکتي با دانشگاه هستند چرا که عملاً در مراکزي که قبلاً مشغول به کار بودند ديگر جايي ندارند و پيدا کردن شغل جديد هم برايشان سخت شده است.

رییس کل سازمان نظام پرستاری اخراج پرستاران را پس از بحران کرونا انساني ندانست و گفت: حتماً اين اقدام از سوي ما پيگيري مي شود،‌از طرفي کرونا هنوز هست و شايد در بحران هاي پيش رو مجدد نياز به حضور اين پرستاران باشد،‌اگر الان بدقولي بشود در آينده تضميني نيست که اين افراد به کمک شبکه درمان و سلامت بيايند.

به گزارش بويرنيوز،‌با فراخوان نیاز به نیروی شرکتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد 227 پرستار فارغ‌التحصیل مشغول به کار شدند و به آن‌ها قرارداد 89 روزه منعقد شد.

اين افراد در روزهاي گذشته نيز تجمعي در جلوي استانداري داشتند و آنطور که تعدادي از آنها به بويرنيوز گفتند، اين اعتراضات را ادامه خواهند داد و مجددا نيز براي حق و حقوق خود تجمع خواهند کرد.

«جلال پورانفرد»، معاون پشتیبانی، توسعه منابع انسانی و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در روزهاي گذشته در پاسخ به اعتراضات اين پرستاران گفته بود:

دست تک تک اين پرستاران را ميبوسيم که در سخت ترين شرايط به کمک مردم آمدند / قراردادها با مجوز وزارت بهداشت و کاملا شفاف براي 89 روز بسته شد/پيگير وضعيت اين افراد هستيم/دولت قطعا‌ً به راحتي از کنار خدمات اين افراد نمي گذرد و ما نيز پيگيري خواهيم بود.

به گزارش بويرنيوز، با توجه به خدمات ارزنده پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا که در اين مدت به نوعي جان بر کف براي سلامت مردم جنگيدند جا دارد مسئولان نهايت تلاش براي ايجاد شرايطي براي استفاده از توان و ظرفيت اين افراد در بيمارستان ها به کار گيرند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320604
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهدی گفت:

    …. دانشگاه علوم پزشکی اینجا معلوم میشه که حاضر نشده با پرستاران قرارداد 90 روزه ببنده تا شامل قوانین و جرائم قانون کار نشه.اینا اگه قرارداد 90 روزه داشتن علوم پزشکی جرات نداشت به این شکل به این پرستاران زحمتکش دهن کجی کنه.

  2. سید سجاد گفت:

    این عزیزان از جان خود گذشتند ولی شما از سود خود نمی گذرید۰
    کرونا هست، مشکلات هست، بحران پشت بحران و…
    اعتماد مردم و خدمتگذاران مردم را سلب نکنید. این مردم ولی نعمت هستند

  3. رضا گفت:

    سلام بویر نیوز لطفا از نیروهای شرکت خدماتی بیمارستان ها بنویسید که۵ماه حقوق نگرفتن

  4. ناشناس گفت:

    پرستاری که از جون خودش و خانواده خودش میگذره و میاد به بیماران کرونایی خدمت کنه شایسته دهن کجی نمیباشد جناب مسولین اینها شایسته استخدامن نه کسانی که تو خونه قرنطینه بودن و حالا زدن بیرون

  5. Nurse گفت:

    سلام . خسته نباشید خدمت کلیه همکاران عزیز. من هم پرسنل طرحی بیمارستان امام سجاد هستم خدمت شما عرض کنم که بیماران کرونا اول در بیمارستان امام سجاد پذیرش میشن بعد میرن بیمارستان شهید جلیل . ما هم به اندازه پرسنل زحمت کش بیمارستان شهید جلیل زحمت کشیدیم به اندازه اونها با بیماران ارتباط نزدیک داشتیم و…. حالا اگه بخوان فقط پرسنل یک بیمارستان رو تبدیل وضعیت کنن واقعا در حق ما اجحاف شده . مگه مراقبت از بیمار کرونا این بیمارستان و اون بیمارستان داره ؟؟ ؟ پس ما چی؟؟

دیدگاه شما