شنبه 31 خرداد 1399 - 16:48

احتمال قرمز شدن وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: روند مبتلایان کرونا در استان صعودی است و احتمال قرمز شدن وضعیت کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

“پرویز یزدان پناه” روز شنبه ۳۱ خرداد ماه در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان، افزود:  ۳۵هزار و ۵۰۰ مراجعه کننده در رابطه با کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان داشته ایم، که از این تعداد  ۲۰۱۹ نفر بستری، ۱۹۳۹ نفر ترخیص و ۲۶ نفر بستری موجود هستند که ۴ نفر بیمار بدحال در بخش ICU بیمارستان شهید جلیل تحت مراقبت هستند.
وی تصریح کرد: از ابتدا تاکنون ۱۴ هزار و ۱۰۰ تست کرونا در استان انجام شده که جواب آزمایش ۱۲۳۴نفر مثبت بوده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: تاکنون ۳۲۶ نفر از مبتلایان به کرونا در استان در منزل قرنطینه بودند، ۷۲۸ بهبود یافته، ۶۷ نفر بهبود یافته بالینی و ۱۲ فوت ناشی از کرونا در استان به ثبت رسید.
یزدان پناه خاطرنشان کرد: چهار شهرستان، بویراحمد، گچساران، چرام و کهگیلویه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
وی با بیان اینکه روند مبتلایان کرونا در استان صعودی است، عنوان کرد: احتمال قرمز شدن وضعیت کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، از مشکلات شرایط کرونایی استان، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و برگزاری مراسمات عزا و عروسی است که پیشنهاد می شود برای هر مراسم مراسمات عزا و عروسی مجوز گرفته شود و گشت‌های مشترکی بر این مراسمات نظارت کاملی داشته باشند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: برخی اصناف از جمله پاساژها و ادارات دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند که باید طبق قانون طی گشت‌های مشترک با متخلفان برخورد شود.
یزدان پناه گفت: در خصوص اماکن گردشگری، باید کمیته های چندگانه ای در سطح استان تشکیل شوند تا  نظارت کاملی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی صورت گیرد.
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: از سه شنبه هفته گذشته نیز به معاونت درمان بهداشتی و نظام پزشکی گفته شد که بر مطب ها، رادیولوژی ها و آزمایشگاه ها نظارت داشته باشند و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حداکثر برخورد با آن ها صورت گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320584
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما