پنجشنبه 29 خرداد 1399 - 12:10

بیماران بدحال کرونایی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

به گزارش بویرنیوز، پرویز یزدان‌پناه اظهار داشت: تا دو هفته گذشته، روزی 200 نمونه داشتیم که حدود 5 تا 8 درصد موارد، مبتلا به کرونا بودند اما هم اکنون روز‪ انه 280 نمونه داریم که تعداد موارد مثبت 15 درصد افزایش داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما هنوز وارد پیک بیماری کرونا نشده ایم و حدود 90 درصد موارد مبتلا به کرونا شناسایی شده در استان علائم بالینی خاصی نداشته و نیازی به بستری ندارند.

‌یزدان‌پناه ادامه داد: طی بازدیدهایی که از اصناف داشتیم متاسفانه شاهد بی‌توجهی و بی‌اهمیت گماشتن کرونا، توسط مردم، اصناف و ادارات بودیم که کمتر از 5 درصد جمعیت از ماسک و وسایل حفاظتی استفاده می‌کردند.

وی ابراز کرد: اصنافی مانند فروشگاه‌های پوشاک زنانه و مردانه‌، موبایل فروشی‌ها، اغذیه فروشی‌ها‌، دفاتر پیش‌خوان و ادارات و نهادها از جمله مکان های خطر آفرین در انتقال بیماری کرونا هستند که موارد ابتلای زیادی را باعث می شوند.

یزدان‌پناه گفت: همه اقشار اجتماعی در کاهش و کنترل کووید 19 مسئول هستند زیرا اگر همه ابزار و امکانات پای کار باشند، باز پایه و اساس ریشه کنی یک بیماری همکاری مردم است.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال در یک پاساژ سه مورد مثبت به کرونا شناسایی شد که دستورات لازم جهت قرنطینه و درمان به آنها اعلام شد اما متاسفانه فردای آن روز طی بازدیدی که همکاران ما از این صنف داشتند متاسفانه شاهد حضور این بیماران در محل کار بودیم که این خود یک تخلف بود و پیگرد قانونی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: وقتی یک صنف در رعایت دستورالعمل‌ها کوتاهی می‌کند، مردم باید خودجوش آن صنف را تحریم کرده و شخصا در راستای حفظ سلامت جامعه تلاش کنند.

وی همچنین مطب‌ها، اورژانس‌ها، درمانگاه‌ها، مراکز عمومی، بازارها، مراسمات ختم و جشن‌های عروسی را از دیگر کانون‌های پرخطر در انتقال کرونا عنوان کرد و افزود: در روزهای آینده اگر یک یا چند مغازه پاساژی، در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کنند با دستور دادستانی، کل پاساژ را پلمب می‌کنیم.

یزدان‌پناه با اشاره به جذب نیروهای بهداشتی و درمانی در قالب قرار داد 89 روزه، تصریح کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، وزارت بهداشت این اختیار را به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور داد که در صورت نیاز با نیروهای بهداشتی و درمانی، قرارداد 89 روزه‌ای برقرار کنند که ما نیز به جذب نیرو اقدام کردیم.

وی عنوان کرد: پس از سه ماه این قراردادها به اتمام رسید و دیروز حقوق این افراد پرداخت شد. وزارت بهداشت اختیار جذب مجدد را به دانشگاه‌ها نداده ‌اما پیشنهاد دادیم که برای آزمون جدید جذب نیرو، امتیازی برای این افراد به صورت ویژه در نظر گرفته شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320538
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما