چهارشنبه 28 خرداد 1399 - 9:59

به بهانه افزایش مستمر آمار کرونا و افزوده شدن مرگ و میرهای کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

این روزها به صورت مستمر به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

به گزارش بویرنیوز، در این باره چند نکته قابل توجه است:

» بر خلاف باور مردم کرونا ضعیف و یا کم اثر نشده نشده است و همچنان مثل روزهای اول هم قابلیت انتشار زیادی دارد و هم می‌تواند جان بگیرد و بر خلاف باور برخی فضای استان اصلأ پاک و سفید نیست!

» مراسمات عروسی و عزا بدون رعایت ملاحظات فاصله گذاری دنبال می‌شود و اسف بار تر اینکه بسیاری از افراد در این تجمعات از ماسک استفاده نمی کنند و اصولاً اعتقادی هم به استفاده از ماسک ندارند و بسیاری از مبتلایان جدید هم از این مسیر دچار بیماری می‌شوند.

» باور غلط به اینکه کرونا دیگر کشته نمی دهد هم عاملی برای بیخیالی مردم استان شده است اما آنچه محرز است این بیماری اثرات بدی بر بدن به ویژه ریه ها دارد و با نگاهی به فوتی های این ویروس به خوبی مشخص است،ورزشکاران و جوانان تنومند زیادی بودند که قربانی شدند.

» اطلاع رسانی کمرنگ هم بی تاثیر در نگاه مردم نبوده است، به وضوح می‌بینیم همچون هفته های ابتدایی شیوع ویروس به این موضوع و اهمیت فاصله گذاری پرداخته نمی‌شود.

» شاید نیاز باشد یک بار دیگر محدودیت‌ها اعمال شود، کهگیلویه و بویراحمد در میان استان هایی قرار گرفته که وضعیت قرمز دارند و مسافران این استان ها بدون هیچ محدودیتی در استان تردد می کنند و خود منبعی برای انتشار ویروس هستند.

» یا نگاهی به آمار مبتلایان شاهد ابتلای اعضای خانواده مبتلایان هستیم و این یعنی هنوز مردم استان درک درستی از نحوه فاصله گذاری در خانه و در ارتباط با فرد مبتلا شده ندارند و ضروری است که آموزش های بهتری ببینند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320527
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سی سخت گفت:

    شهرسیسخت عده ای دارندمخفیانه خانه های خالی خودراسوییتی اجاره میدهند.شهرپرشده ازپلاکهای غیربومی…بهداشت وفرماندارهم خواب…اخه بابستن اندرساوراه خاکی که کسی جل وپلاسش راجمع نمیکنه برود…بغل چشمه میشی چادرزده اندو….جمع کنیدمسخره بازی هارا…

دیدگاه شما