چاپ این برگه

یارانه امام زمان، مجلس شهید سلیمانی و یک داستان تکراری

بهتر نیست به جای اینکه نمایندگان مجلس برای خود لقب پیدا کنند اجازه دهند مردم این کار را انجام دهند. بهتر نیست مردم بر اساس عملکرد آنها برای‌شان لقب پیدا کنند؟

بويرنيوز؛ مصطفی داننده- «در این مکان و تریبون مقدس برای اولین بار می‌خواهم اعلام کنم، نام این دوره از مجلس شورای اسلامی را نه دوره یازدهم بلکه دوره سردار سلیمانی بنامیم و به آن افتخار کنیم .»

جمله بالا بخشی از نطق سید علی موسوی نماینده ملکان در مجلس است. به نظر می‌رسد استفاده و مصادره نام شهید سلیمانی تبدیل به سکه رایج کشور شده است.

شهید سلیمانی کار خود را انجام داد و مردم هم با حضور گسترده در تشییع پیکر او، قدردانی خود را از این فرمانده ارشد کشور انجام دادند، نمایندگان مجلس یا هر کسی که دوست دارد در مسیر او قدم بردارد بهتراست به جای اینگونه نطق‌ها، کار کند.

بگذارید یک قاسم سلیمانی برای مردم و آنهایی که دوستش دارند بماند. اگر دوست دارید برای مردم کار کنید، بسم‌الله؛ آنقدر خوب کار کنید که همه بگویند کاش مسئولان کشور از جنس نمایندگان مجلس یازدهم بودند. آنقدر کار کنید تا مردم شما را هم در رده آنهایی که دوست‌شان دارند قرار دهند.

به خدا که با حرف زدن و شعار دادن و تغییر نام مجلس هیچ مشکلی از کشور حل نخواهد شد  چه بسا، باری بر دوش مردم اضافه خواهد کرد.

یادمان نرفته است که گفتند پول یارانه، پول امام زمان است و برکت دارد. یارانه پرداخت شد و تورم بالا رفت و گرانی بیداد کرد و برخی گفتند ما این پول را نمی‌خواهیم و لطف کنید قیمت‌ها را به قبل از دادن یارانه برگردانید.

حالا هم حرفی نزنیم که بعد از پایان دوره مجلس یازدهم برخی بگویند اگر مجلس سلیمانی این است، وای به حال مجلس بعدی!

بهتر نیست به جای اینکه نمایندگان مجلس برای خود لقب پیدا کنند اجازه دهند مردم این کار را انجام دهند. بهتر نیست مردم بر اساس عملکرد آنها برای‌شان لقب پیدا کنند؟

کاش در این کشور جا می‌افتد که بدون القاب و برچسب‌ها هم می‌شود کار کرد. می‌شود به درد مردم رسید و آنقدر لفاظی نکرد.

هنوز تعداد جلسات مجلس یازدهم به تعداد انگشتان یک دست نرسیده است که نمایندگان آن به اندازه یک دوره کامل شعار دادند و از دستاوردهایی که هنوز محقق نشده گفتند.

به نظر می‌رسد برخی از نمایندگان مجلس تعریف درستی از پارلمان و وظایف آن ندارند و فکر می‌کنند عصای موسی به دست دارند و می‌توانند آغوش نیل را باز کرده و از میان آن عبور کنند. درست مثل دوران تبلیغات که شعارهای عجیب و غریب می‌دهند که هیچکدام‌شان را هم اجرایی نمی‌کنند یعنی توان انجام آن را ندارند.

واقعا اگر می‌شد به کمک علم از شعارهایی که در کشور به ویژه از سوی نمایندگان مجلس داده می‌شود انرژی تولید کرد، ایران الان تبدیل به بزرگ‌ترین صادر کننده انرژی در جهان تبدیل می‌شد./عصرایران